Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Låsning av dreambox

  1. #1

    Låsning av dreambox

    Varfår låser sig min dreambox 500 endera då jag byter mellan canal digital & viasat eller sitter och titta på något på en kanal utan att byta mellan kanalerna då måste jag restarta camen?
    Körer Kort delning
    Tacksam för hjälp :cry:

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm..

    Gärna lite mer input !

    Img
    Cam
    osv.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Om jag tar ett exempel Jag tittar på tv3 Och skall titta på tv5 då jag skiftat så finns inte bilden då måsta jag restarta tror det heter restar cam newcamdbetad 6,09
    och om jag tittar på en film på tex tv 5 efter ett tag så fryser bilden och får åter gåra samma som ovan

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men fortfarande, vilken image kör du ?

    Och prova med att installera mgcamd istället.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tyvärr är jag noll insatt i detta hur det fungerar utan det var bara en som sa att gör så,
    men hur hittar jag vilken image jag har och kan man få guidning hur man installerar mgcamd i stället.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hur du installerar beror på image ! Om du ex. har Gemini så är det Blå knapp -> Addons -> Download & install -> CAM -> Mgcamd_1.17

    OBS. Du måste oxå manuelt gå in i boxen och editera /var/script/mgcamd_1.17_cam.sh, och lägga in start av cardserver.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Hur får man fram vilken image man har! eller är det bara den som har fixat boxen från början som vet

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av drimis
    Hur får man fram vilken image man har! eller är det bara den som har fixat boxen från början som vet
    De är förmodligen den imagen du har flashat in i boxen som finns där...
    Eller är du en av dom som får allt serverat på silverfat och förstör ryktet om CS?

  9. #9
    Nej jag är inte en som får allt serverat på silverfat och förstör ryktet om CS
    Höll på mycket med kort förut då de andra systemen fungerade med boxer mm.
    Har ingen lust att engagera mig så mycket nu men jag blir vansinig då bilden fryser

  10. #10
    Rykte för CS hehe den var bra. Ju fler som delar (speciellt alla de som bara betalar, men inte delar tillbaks) destom mer avbrott och frysningar. Varje kort har en begränsning i antalet kommandon det kan hantera vid en och samma tidpunkt. Det säger sig självt att om det är för många peers på kortet börjar det hacka. Det är framtiden för CS så länge alla bara ska tjäna pengar... grattis.

Liknande ämnen

  1. Har det blivit någon låsning
    Av PePe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:46
  2. låsning!
    Av ehrlin i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 12:49
  3. [LÖST] 24 h låsning
    Av kenneth711 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 21:48
  4. [LÖST] Uppgradering och låsning av boxen
    Av nico9 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 20:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss