Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Transparant Bakgrund till gSUB text

  1. #1

    Transparant Bakgrund till gSUB text

    Om jag ställer in OSD inställningar så att den inte är transparant, jag vill nämligen inte att man ska bli störd av bakgrunden när man läser EPG med MV, finns det då någon möjlighet att få transparant Bakgrund till gSUB text ? Jag lyckas inte iallafall.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du menar så du får texten som t.ex. på en dvd film?

    Så har iaf gSUB varit de senaste versionerna vad jag har sett... Du ska sätta "Outline online" har jag för mig den heter i config menyn för gSUB...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Jorå det går att få bakgrunden till texten transparant, det vet jag, men eftersom jag inte vill ha menýerna transparanta utan ställer in OSD config så att man inte ser vad som händer på tv programmet som är bakom menýn så kan jag inte få text bakgrunden ttransparant.
    Med andra ord, har jag ställt in OSD config så att den täcker programmet som visas så kan jag inte få transparant bakgrund till gSUBs text.
    Det är det problemet som jag undrar om någon har lösningen till. (det är väl ett i-lands problem men vafan )
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

  1. text till dvd
    Av kalnins i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 17:28
  2. Byta bakgrund när man kör mp3 och radio.
    Av zacce74 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 19:52
  3. översätte text till finska?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 13:39
  4. ingen bakgrund på datorn
    Av Megaman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 08:26
  5. Text till film
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss