Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nybörjarfrågor

  1. #1

    Nybörjarfrågor

    Hej på Er!
    Ska också skaffa Dreambox för att dela kort, men har lite allmänna frågor. Har läst era guider men tycker det är säkrast att fråga innan jag börjar lägga in image och emu och allt vad det heter.
    Om det blir fel, kan jag komma tillbaka till orginaluppsättningen då?
    Om jag vill byta emu (lagt in en och vill byta till en annan hur jag jag då?
    Har försökt söka på forumet men inte hittat vad jag söker. Jag är helt ny på Linux och Dreambox.
    Tackar på förhand

    PELLE

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger

    Re: Nybörjarfrågor

    Citat Ursprungligen postat av pelle_swe
    Hej på Er!
    Ska också skaffa Dreambox för att dela kort, men har lite allmänna frågor. Har läst era guider men tycker det är säkrast att fråga innan jag börjar lägga in image och emu och allt vad det heter.
    Om det blir fel, kan jag komma tillbaka till orginaluppsättningen då?
    Om jag vill byta emu (lagt in en och vill byta till en annan hur jag jag då?
    Har försökt söka på forumet men inte hittat vad jag söker. Jag är helt ny på Linux och Dreambox.
    Tackar på förhand

    PELLE
    Det e bara å sätta igång att leka med den. om det går åt helvete så e det bara att med en nollmodemskabel lägga in org-img.

  3. #3
    Tackar för ditt svar!
    Verkar ju bra, har köpt en 7020s idag efter förra frågan. Så jag gör som du säger - sätter igång och leker lite.
    Jag kommer åter även om det inte går åt skogen.

    Hälsningar
    Pelle

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pelle_swe
    Tackar för ditt svar!
    Verkar ju bra, har köpt en 7020s idag efter förra frågan. Så jag gör som du säger - sätter igång och leker lite.
    Jag kommer åter även om det inte går åt skogen.

    Hälsningar
    Pelle
    Det bästa sättet att lära sig boxen e att "leka" med. Vet inte hur många gånger i mån jag byter å testar nya saker. En hellt underbar box. Lycka till

  5. #5
    Hej igen!
    Började så smått igår att lägga in Gemini (tror jag) för den visa nåt om engima. Kan det var rätt eller ska jag börja om.
    Problem 2 är att den inte går att lägga i mitt nätverk. Har både försökt att till dela adress med dhcp och manuellt. Kan inte "pinga" den eller ftp:a den heller. Dhcp ger en adress 0.0.0.97. Manuellt gav jag den 192.168.0.125 vilket är utanför det adressområde som är reserverat för dhcp-adresser.

    Ni har säkert nåt bra svar, tackar på förhand.

    SKA KOLLA BÄTTRE INNAN JAG FRÅGAR NÄSTA GÅNG.
    Kabeln till switchen satt dåligt i.

    Hej igen!
    Nu börjar det funka.
    Men var ska jag lägga in box-id för mitt org viasat-kort om jag nu använder Gemini.
    Eller jag ska använda Peter Pan istället (är visst bättre för oss skandinaver vad jag läst)

    Tackar än en gång
    Pelle

Liknande ämnen

  1. Nybörjarfrågor
    Av Man United i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 10:23
  2. Nybörjarfrågor
    Av dolby i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:43
  3. Nybörjarfrågor.
    Av carina.j i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 19:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss