Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kortdelning med Newcs och Mgcamd

  1. #1

    Kortdelning med Newcs och Mgcamd

    Hej igen!
    Har kommit en bit på vägen. Nu funkar orig Vi@sat på min Dm7020. Använder Mgcamd1.24/NewCS1.20. Är det någon (här på detta forum är det säkert) som sett en bra guide hur jag får kortdelning inom huset (och ev med en kompis utanför) att fungera med denna konfigurering. Jag ska använda Dm7020 som server och Dm500 som klienter.

    Jag har letet men inte hittat något bra att börja med.

    Pelle

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Som du har det nu så är det nästan klart... Allt du behöver göra nu är att lägga till fler användare i NewCS och sen konfigurera de andra boxarna som ska ha tillgång till ditt kort att ansluta till din 'server'...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Tackar för ditt svar.
    Idag spö-regnar det i Malmö-trakten så att spika kabel till en mottagare till är inte så lockande. Blir helgens jobb.
    En följdfråga bara, måste både Vi@sat och CD sitta i samma box eller kan man dela upp det, så att jag har ett kort och min kompis (utanför huset) har ett kort, eller detta är att försvåra det.

    Pelle

  4. #4
    Detta ska inte vara några problem, det betyder bara att din kompis också får installera NewCS och aggera sever. Sen ställer ni in så att alla boxar ansluter till båda servrarna.

  5. #5
    Hej igen på Er!
    Helgen var fin, både vädret och att mitt lokala CS kom igång. Funkar kanon!

    En fråga när det gäller min extena nyttjare: Har lagt in honom som user i min newcs-fil och lagt till min adress i hans newcamd-fil så här:
    (CWS = mitt ip-nummer 34001 hans anv-namn hans passwordl 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 wan mitt servernamn).
    Måste man öppna portar (34000 och 34001) på min och hans routrar eller vad kan annars ha gått åt skogen?

    Det är skrivit rätt i filerna och editerade med DCC.

    MEN JAG VILL SÅ HÄR LÅNGT TACKA ER ALLA FÖR MYCKET GOD HJÄLP TILL EN RIKTIG NEWBIE!
    Jag har lärt mig mycket av er!

    Pelle

  6. #6
    Spidde
    Gäst
    Det räcker med att du öppnar porten som står i CWS raden.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Spidde
    Det räcker med att du öppnar porten som står i CWS raden.
    Liten extra förklaring bara, porten som hans cws rad pekar mot hemma hos dig (34001) måste du peka om i din router så att den pekar mot din cs-server (du kan inte bara öppna den).
    I hans router behöver du inte göra något
    Sen måste förstås din server lyssna på samma port ray:

Liknande ämnen

  1. [LÖST] newcs och mgcamd
    Av mjewp i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 20:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss