Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Boxen blinkar

  1. #1

    Question Boxen blinkar

    Hej,

    Jag har en helt ny DM500-C som jag flashat med Gemini 3.10
    Har ett par tidigare boxar med precis samma image, varför jag vill fortsätta med den.

    Jag får dock ett problem. Direkt efter att jag har flashat den och startat om den så är den på väg att starta. När den kommer till det läget när mina andra boxar börjar ladda en CAM, så börjar denna boxen istället att blinka. Alltså bilden på TV:n blinkar, med den blå-gula Gemini-loggan.

    Någon annan som varit med om detta och vet vad det kan vara för fel?

    Tackar på förhand

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Låter som om nätdelen är klen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag har testat med två olika nätdelar, om du menar själva adaptern. Är det hårdvaran så måste det vara boxen i sig, för jag har dubbla uppsättningar av allt annat och har testat detta.

    Jag har en fungerande box, som jag helt enkelt bara bytte ut mot den icke fungernade, men det hjälpte inte heller.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Flashade du via nätverke eller via seriell-kabel?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har för mig att det är någon ändring i nyare dreamboxar också vilket gör att man MÅSTE köra med en nyare image... Prova att flasha in Gemini 3.60 och se om du får samma fenomen då...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. röd och grön blinkar bara.
    Av Friday i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 20:59
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 03:33
  3. [LÖST] Nya Boxen!
    Av kejpi i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 22:29
  4. 212:an blinkar rött !!
    Av Kalle* i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 19:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss