Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Gothnet box

  1. #1

    Gothnet box

    Hej är det någon som vet vad jag ska ha för box eller vad jag ska ha för instälningar?
    http://www.gothnet.se/Om_GothNet_Nyh...m-794551_.aspx

    jag har en Samsung DCB-9401Z för comhem får den inte att funka?

  2. #2
    De kunder som idag har GothNets grundutbud och köper ytterligare kanaler från Svensk Programagentur eller Canal Digital och har deras box kan göra en ny programsökning och på så sätt få in de digitala kanalerna i grundutbudet. Då behöver man alltså inte köpa någon ytterligare box med stöd för DVB-C utan dessa boxar stöder de tekniska specifikationer som krävs i GothNets nät.
    Den borde fungera till CDs kanaler, har du inget abb så kanske du kan låna ett satkort av någon bekant för dom funkar dom med.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Men jag skal inte behöva ha något kort alls för att få in grundutbudet digitalt. har prata med någon på gothnet men han viste ingent alls. kollar man CDs hemsida för kabelTV så har dom ju SÄSONGSKORTET ALLSVENSKAN - 499 kr (för resterande del av 2006 års allsvenska matcher) Och dom vill inte säga nått om några inställningar...

  4. #4
    Är du säker på att dom aktiverat dom digitala kanalerna i ditt hus då?
    Om det ska finnas öppna kanaler tex SVT i nätet så ska väl i princip vilken box som helst fungera oasett vad dom svamlar om på hemsidan
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Jag är helt säker på att jag kan få digital-tv. Huset är helt ny byggt och jag har en egen fiberkabel in till mig.
    men den digitalboxen jag har vill nog ha ett nät-nr. vilket jag tror är för programerar om du beställer x-tra tv kanaler från SPA eller CD då man får en hyrbox från dom.

  6. #6
    Du kanske kan prata med någon av dom radio/TV handlare som nämns och säga precis som det är att du vill använda en Samsungbox och se vad dom säger, dom brukar ivf ha bättre info om vad som fungerar eller inte än vad nätägarna har.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Ok ska göra det!!
    Tack för hjälpen om ingen annan vet nått

  8. #8
    Jag har Gothnet och får in hela det marksända utbudet via DVB-T motagaren i min TV (enbart de okodade kanalerna eftersom jag inte har Boxerkort el motsvarande). Jag trodde iof att de bara sände analogt och DVB-C.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Den borde fungera till CDs kanaler, har du inget abb så kanske du kan låna ett satkort av någon bekant för dom funkar dom med.
    Hur säker är du att sat CD kort funkar över CD kabel tv?

  10. #10
    Om avtalet tecknas direkt med CD och kortet kommer från dom så är jag 100% säker
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Kanalsökning Gothnet
    Av Hebbe1954 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 19:23
  2. Gothnet CD - Svart i rutan
    Av snorre18 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 22:56
  3. Canal digital och Gothnet.
    Av GreenGoblin99 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 12:08
  4. Gothnet + 500-C
    Av probe i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss