Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: IP-telefon från Bredbandsbolaget

  1. #1

    IP-telefon från Bredbandsbolaget

    Hej,

    Fick precis hem att Bredbandsbolaget inte har någon abonnemangsavgift för IP-telefoni (om man har bredbandet där alltså). Någon med erfarenheter? Nöjd med telia egentligen, men priset blir ju ganska markant lägre med Bredbandsbolaget.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Kan man då bli av med abonnemangsavgiften till Telia? och vad händer om ledningen går sönder?

    Mvh Kalle

  3. #3
    Jag hade BBB's IP-tel i min förra lägenhet iom att jag hade fiber där, funkade hur bra som helst. Under 2 år strulade det bara 2 gånger, och räckte det med att starta om IP-teleboxen. På den tiden hade dom utrustning från cisco, dagens vet jag inte något om eftersom jag som sagt flyttade därifrån. Sällan internet var nere, dvs telefonen fungerade hela tiden =)

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Men du slipper ju inte undan avgiften på kabeln... Den måste alla operatörer ta ut eftersom dom hyr in sig på andras kablar... Har för mig jag pratade med en tekniker på Telenor/Bredbandsbolaget angående det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    nja , tar du ip-telefoni av b2b och då stänger ditt abb. hos telia så får du såkallad "Helledning" av b2b det kostar 69kr extra..
    MEN då du tar ip-telefoni av dom så stryker dom den avgiften och istället får man betala 49kr/mån för ip-telefonen...

    Nu verkar ju elfeo fått erbjudande där han slipper både helledningsavgiften och månadsavgiften för ip.telefonin..

    "+" i bilden betyder adsl+ip-telefoni

  6. #6
    Jag har ip-telefoni från bb och det funkar utmärkt. Har du någon av de som har + efter siffran så kostar det i princip ingenting förutom det du ringer för. Funkar som sagt klockrent, förutom att jag har en av få philips telefoner som deras nummerpresentationssystem inte funkar med. Överväger just (efter 2 år med bb) att köpa nya telefoner som det stöder för jag vill ha nummerpresentationen.

  7. #7
    Låter ganska bra så långt alltså. Fast kom just på att jag kör VDSL - det kan man ju ge sig den på att det kommer orsaka problem. Jag får nog ringa och kolla läget.

    Tack för svaren!

  8. #8
    Kom på en nackdel dock, vet inte om det är likadant fortfarande, men innan gick det inte att routa vidare BBB's IP-tel...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av wertigo Visa inlägg
    Kom på en nackdel dock, vet inte om det är likadant fortfarande, men innan gick det inte att routa vidare BBB's IP-tel...
    Vad menar du med det? Att man inte kan vidarekoppla till annat nummer tillfälligt?

  10. #10
    Nej, att teledosan var tvungen att sitta först, dvs du kunde inte t.ex koppla; server -» IP-teledosa -» WS

Liknande ämnen

  1. VIASAT Bredbandsbolaget
    Av jhunden i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:35
  2. Programkort från bredbandsbolaget.
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 12:14
  3. Bredbandsbolaget
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 12:27
  4. Bredbands tv via bredbandsbolaget
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:44
  5. Bredbandsbolaget + Viasat ?
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 08:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss