Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilken dreambox?

  1. #1

    Vilken dreambox?

    Jag skall köpa en mottagare har tittat på dreambox och relook. Vad jag har kunnat komma fram till (kanske stämmer inte) är att dreambox används mycket mer en relook och med det finns mycket mer program, hjälp etc. till det.
    Jag skulle upskata om experter här i forumet kan förklara
    1. skillnaden mellan drembox och relook fördelar nackdelar
    2. skillnader mellan olika modeller av dreambox 500, 600 7020 osv. är det värt pris skillnaden.
    Tack på förhand

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1. Det är mer eller mindre samma mottagare fast med lite olika funktioner... Dreambox har funnits längre och därför finns det mer program till den...

    2. DM500 - liten, enkel, se på tv bara
    DM600 - liten, lite mer avanceras, plats för 2,5" hårddisk
    DM7020 - stor, fler utgångar, plats för 3,5" hårddisk
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    DM7025 - stor, fler utgångar, plats för 3,5" hårddisk, 2 valfria tunerkort

  4. #4

    7020 Si

    Hej

    Ja det blev en dreambox 7020 Si. Har haft nu i ett par dagar läst och kollat rund guider och fick i gång det mesta (förutom CS server) men inte helt nöjd måste jag sega. Jag har en original conax kort och bilden fryser ibland, hoppas på svar på följande frågor:
    *Vad är best och flasha med? Om nollmodem kabel vilken och ur lång kan den vara jag har en nollmodem kabel från en MP 3,5 med den har jag flashat min Samsung tidigare jag försökte med den tillsammans med en adapter men får inte igång flashen med com porten i dreamboxen.
    *Ska man använda erase image mellan olika flashning? I så fall finns det olika varianter för olika modeller eller passar en för alla modeller.
    *DCC294 började jag tycka om men den slöar mycket min dator förslag på liknande program.

    Tack på förhand hoppas någon har tid och lust och svara på mina frågor

  5. #5

    Problem med dreambox 7020 Si

    Ingen orkar svara eller? Jag köpte en ny kabel DB9F-DB9F och fick igång flashen via com porten det tåg mer en ½ timme att överföra filen. La in kanal listan och startade om det hela MEN… jag har fortfarande problem bilden fryser och det är ingen cs anslutning utan ett original conax kort. Undrar vad mer jag kan behöva göra? Eller kan det boxen vara fel på?

    Tack på förhand

  6. #6
    njae, frys kan du få. beroende på hur du tweakar o.s.v.. kör en annan cam/annan server. t.ex ren newcamd har jag aldrig gillat.. finns annat som funkar bättre. t.ex newcamd server, mgcamd klient. många kör newcs server.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Tack för dit svar gump, jag kanske inte var tydligt nog det är inte i en CS som jag är kopplat utan jag har original conax kort i min dreambox och bilden fryser. Jag har redan testat lite olika cam som mgcamd 1.25, CCcam, Newcamd, Camd 3, men tyvärr ungefär samma frysningar. Undrar om man måste ändra i cams cfg för att bli av såna frysar eller?… I så fall vad? Det är bara i den understa kortläsaren som kortet fungerar varför?
    Tack på förhand

Liknande ämnen

  1. Vilken dreambox skall jag köpa
    Av putte650 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 23:31
  2. Vilken Dreambox att välja?
    Av grissom i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 21:47
  3. Ska köpa en Dreambox, vilken ska jag ha...
    Av PiZZaMaN i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 19:40
  4. Vilken dreambox..
    Av Gasse i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss