Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dreamboxen har hängt upp sig

  1. #1

    Red face Cam-id ej hittad

    När jag startar dreamboxen/DM 500s/får jag ett medelande:

    Cam-id ej hittad

    och jag kommer inte längre oavsett vilken knapp jag trycker på.
    Vad skall man göra?Hur installerar jag MGcamd?(om detta är lösningen)

    Hjälp!-nybörjare
    Bobban

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan du logga på boxen via FTP/TELNET när den står i det läget?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Aktualiserar denna tråd igen. Har haft en fullt fungerande 500s med mgcamd och en linux newcs-server rullande i en vecka nu. Idag tänkte jag att jag skulle se till så mgcamd startade automatiskt och gjorde enligt Deaaaaaas guide för manuell installation av mgcamd och la till raden:

    Kod:
    if [ -x /var/bin/mgcamd ]; then 
        /var/bin/mgcamd &
    fi
    och nu fryser Dreamboxen vid uppstarten och jag kommer inte åt den via FTP. Eftersom ovanstående är det enda jag ändrat så är jag helt säker på att det var den som ställde till det. Jag kan mycket väl ha skrivit fel, men det känns ändå märkligt att en uppmanande kod i en guide kan ha den effekten.

    Min gissning är att den står och tuggar och letar efter en cam/fil som den inte hittar. Borde det inte finnas en timeout på hur länge den letar dock och sen går till default? Jaja.

    Kör den senaste Gemini-varianten från filarkivet. Tacksam för svar.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad gäller nyare gemini så ska man helst använda deras startup script när det gäller att autostarta softcams... Och efterdom du inte verkar komma åt boxen via ftp/telnet så är jag rädd att du får flasha om boxen via nollmodemkabel tyvärr...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Japp, jag anade det. Man lär sig av sina misstag. Nu är det ju ingen katastrof och det är ju en relativt enkel sak att flasha om den. Suger lite att jag inte kan kolla NHL-matchen på Canal+ ikväll dock. Får handla kabel imorgon.

    Tack för svaret!

Liknande ämnen

  1. email i dreamboxen?
    Av eddy79 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 09:51
  2. Dreamboxen låser sig
    Av Jottelon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 11:09
  3. Den nya DreamBoxen??
    Av mami i forum DGStation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 16:38
  4. har inte hängt med HJÄLP!!??
    Av Darre i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 14:17
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 11:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss