Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad har jag missat? Kortdelning Comhem Seasonkort

  1. #1

    Vad har jag missat? Kortdelning Comhem Seasonkort

    Hej!

    Har försökt få kortdelning att fungera i ett par dagar nu och det känns som jag har missat något viktigt. Setupen ser ut så här en orginal comhembox Humax CX-FOX C
    står det på kartongen. En mp 3.5 som sitter i en dator med Windows på (newCS win32). Ett season interface kort som sitter till en annan dator som kör Windows(lincardemu-0.20f win32)..Har provat ändra baud och atr men utan resultat.. Har även provat andra klient program som SNS_525 men helt utan resultat.. Seasonkortet jag andvänder är ett sådant här
    http://www.sat.nu/product.php?product=Seasonutanlogger

    Nu till frågan har jag missat något väsentligt? Går det inte att göra på detta sätt eller går inte comhem kort att dela..

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Inga problem att dela ch kort med mp 3.5 och newcs (borde dessutom synas i newcs loggar om kort och övrigt är ok även utan klienter), men hurvida season-emulering går att få igång beror rätt mycket på box/cam. Det är en mängd potentiella felkällor och detaljer som måste stämma... Enklast att eliminera lincardemu och motsv. och köra med alex-cs hw istället (se övriga forumtrådar om denna). Alternativt skaffa en dm600c istället för humax boxen.

  3. #3

    .

    Jag har också problem med samma setup, har testat med lincardemu (linuxvarianten) utan framgång. Har testat med följande baud:
    8861
    9200
    5561
    9600
    och följande atr:
    3b 24 00 80 72 A4 45
    3b 26 00 80 72 A4 45

    någon som känner till fler bauds och atrs som humax är kända att använda?

  4. #4
    Jaha nu var det dags igen gav upp på Humax boxen och nu har jag en Samsung DCB-B20Z istället någon som vet rätt inställningar för den boxen.. Om den nu "kan" fungera

  5. #5
    Kan det vara samma sak som hänt med boxer som ju oxo kör viaaccess? Där verkar det
    som om man numera använder två olika baudrates. En under ATR enl standard ~9600
    för att därefter direkt byta till ~115200.

    Mvh
    /&&

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Någon som fått ett seasoninterface eller en ALEX cs att fungera på denna comhembox?

    Alltså en Humax cx-fox c?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Humax CX-FOX C finns med bland de boxar som fungerar med Alex.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Mikaelk

    Har du en aning om vilken baudrate denna mottagare behöver?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Sorry, Alex autobaudar så jag vet inte.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jo jag vet att ni löst det så på Alex.
    Jag har dock season som fungerar på humax CX1201-C, Samsung DCB-B260Z/B270Z men inte denna.
    Det borde bara vara baudrate som ska ändras eftersom antal databitar och stopbitar borde vara detsamma med samma kodningssystem?

    Det är ett season med egen strömförsörjning.

    Möjligen skulle det gå att experimentera med delay också men alla andra boxarna vill ha 0 i delay.
    Jag använder Fausto som emulator.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Seasonkort+Boxer = 2 olika Baudrates?
    Av jas39 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 00:17
  2. Har jag missat något ?
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 21:03
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 17:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss