Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem att streama utanför nätverket

  1. #1

    Angry Problem att streama utanför nätverket

    Har en 500C. Jag har kört portforward på port 80 och 31339. Tar mig in på interfacet och kan skicka meddelande och ta screenshots, men när jag vill streama en kanal säger VLC "unable to open http://................. Varför? Jag blir snart tokig, har sökt som en dåre på detta forum och en hel del andra. Hittar inget svar någonstans. Kanske ska nämna att hemma inom nätverket fungerar streamingen perfekt.
    Finns det någon vänlig person här som kan hjälpa mig?

    Vet inte hur många gånger jag suttit på jobbet eller någon annanstans och trott att "Nu funkar det", men efter ett klick på den satans VPID knappen bli lika besviken varje gång.
    Hjäääälp

  2. #2
    Hur snabb anslutning ut från boxen har du? det funkar inte med nån 8/0.5 ADSL krävs lite mer..

    Sen är där nåt fel som gör att den interna IPadressen används istället för den externa minns dock inte hur man kunde fixa det.

  3. #3
    Jag har 10/10 Mbit. Det borde väl räcka?
    Hmm, det där med internt/externt IP lät intressant, nån som vet nåt om det?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Skriv in uppgifterna som står i stausfältet på VLC, men byt ut den interna adressen mot den externa, så funkar det.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tjoohooooo, tack som faan. Det funkar! Bytte ut interna ip adressen mot externa (öppnade i "öppna nätverkström" i VLC).
    Tusen, tusen tack för hjälpen.

  6. #6
    Jag har exakt det här problemet. När jag sitter på ett externt nät kan jag logga in på dreamboxen utan problem. Har öppnat port 8080 (i mitt fall då jag ställt in den i dreamboxen) samt 31338 och 31339 för VLC. Men när jag klicka på VLC ikonen och sparar länken till skrivbordet och kör igång den så står det ip: 192.168.1.103:31338 eller liknande. Ska det inte stå den externa 82... adressen där? Hur menar ni att jag kan editera den? Jag har testat att klicka på fånga nätverksström och under "http" etc skrivit in 82... adressen. Då kommer en inloggningsruta upp där jag fyller i mina inloggningsuppgifter för dreamboxen. Då är det precis som att den accepterar det men försöker ändå ansluta till 192-adressen. Får då efter en 5s ett felmeddelande att det ingick att öppna.

    Skrev i en annan tråd också men detta är exakt felet jag har så det kanske passar bättre här.

    Förslag mottages mycket tacksamt..

  7. #7
    Kom att tänka på en sak.. har ju bahhof som ISP. Dom kräver ju att varje enskild dators mac-adress registreras. Nu har ju naturligtvis dreamboxen en egen. Kan det vara problemet? Hur kan jag få den registrerad? Den har ju inget webgränssnitt väl? Men om det nu är problemet, borde jag då kunna logga in på den från andra nät som jag kan nu?

  8. #8
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Jag har samma problem som permani. När jag försöker öppna den externa adressen som jag har portforwad så får jag skriva in användarnamn och lösen sen händer inget mer. Någon som har något förslag.
    Var i vlc ska man skriva in

    "Skriv in uppgifterna som står i stausfältet på VLC, men byt ut den interna adressen mot den externa, så funkar det. " som matkoh skrev.

    Har provar att öppna i öppna nätverkström och valt http alternativet.

Liknande ämnen

  1. Problem att streama avi till dremboxen!
    Av steffo_70 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 21:42
  2. Streama utanför nätverket!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 20:34
  3. Kontakt med nätverket
    Av btj i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 16:39
  4. har problem att få vlc att streama från DBn
    Av Dizzy_dan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 23:03
  5. Streama TV utanför nätverket
    Av admin i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss