Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: 500c som både server ock klient

  1. #11
    Hej

    vad jag kan se så har du inte lagt till nån user i xml filen för den anslutande boxen, hittar endast "dummy" vilket brukar vara ett defaultkonto för den interna server. I den box/boxar som skall vara server lägger du upp ett till konto, såg ut som att du hade skapat ett i klienten som du kallade sovrum, samma konto med samma lösenord och allt annat måste återfinnas på servern.

    Fel av mej, du hade visst lagt upp ett konto, du kan ta bort hostname behövs inte. Starta upp newcs servern via telnet på en av boxarna, logga på klienten med blå grön på fjärren och titta vad som händer, komemr det någon inlogging så kan det vara någon inställning i mgcamd, annars är det inloggningsproblem, oftast relaterat till felkonfigureringar.

    //snake

  2. #12
    Jag har löst det nu jag får väl skylla på att jag är lite noobie på det här, hade jag postat hela newcs.xml så hade ni nog sett mitt misstag...

    <newcamd_port>34000</newcamd_port>

    Den pekade ju på port 34000 och jag försökte använda mig av 12000 så det var inte så konstigt att det inte funkade, man lär av sina misstag...

    Tack för hjälpen allihop

    ///Foppa

  3. #13
    skulle behöva en riktig nybörjar guide för att sätta upp en server med en 500c. någon som har en länk till en enkel guide eller någon som kan skriva en guide åt mig ?

  4. #14
    ja ska som sagt köra server och klient på samma box.. har gemini 4.20 har även laddat hem MgCamd 1.28/NewCS 1.50.. men ja får bara bild på 2an och 4an med orginalkortet
    vad behöver jag göra mer?

  5. #15

    dm 500c+orginal kort! vad behövs

    har en dm500c +orginal kort.. men får ingen bild vad behöver jag? meningen är ju att det ska gå att titta på tv genom den med kortet + att använda den som server.
    ska detta vara så svårt?

  6. #16
    Att starta en ny tråd får varje tanke som dyker upp är inget som underlättar vare sig för dig eller någon annan som försöker hjälpa till, har därför slagit ihop 2 trådar så håll dig i denna nu.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #17
    ok.. ja ska skärpa mig.. blir så ivrig att få igång skiten bara.. Går det att köra sever med en leatherface image ? verkar som att den är bättre om man ska köra från ett kort

  8. #18
    För att få bild med orginal kortet på din dreambox 500c så funkade detta för mig i alla fall.

    1. Flasha boxen med Gemini 4.20 med dreamUP och nollmodem kabel
    2. Hämtat hem MgCamd 1.28 via addons/download/cam
    3. Hämtat hem NewCS 1.50 via addons/download/cam
    4. Hämtat hem config för MgCamd 1.24
    5. Hämtat hem config för NewCS 1.31

    Efter det så dra igång MgCamd 1.28/NewCS 1.50 via blue panel då bör du få bild med orginalkortet, kom ihåg att göra en kanalsökning först bara. När detta fungerar gör samma sak med dina andra boxar för att se att det funkar. Efter det kan du börja med att få kortdelningen att funka.

    På servern ändra i newcs.xml

    <newcamd_port>34000</newcamd_port> (detta är default men måste vara samma som du anger under user och i newcamd.list)

    <newcamdserver>
    <enabled>Yes</enabled>
    <name>newcs</name>
    <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>
    <user>
    <name>sovrum</name>
    <password>sovrum</password>
    <port>34000</port>
    <au>on</au>
    <sidoverride>off</sidoverride>
    <spider>No</spider>
    </user>
    </newcamdserver>


    På klienten ändra i newcamd.list så att det stämmer med infon ovan.

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS_INCOMING_PORT = 21000
    CWS = serverns ip-nummer 34000 sovrum sovrum 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs

    FTPá över filerna pch dra igång Mgcamd/newCS på servern och MgCamd på klienten så bör det funka. OBS! detta är bara exempel data ändra port, deskey, cs, name och password så det stämmer med det du vill använda...

    ///Foppa

  9. #19
    ja så långt är jag med.. har hämtat allt det, men får fortfarande inte bild på mer än 2an 4an och ch s test kanaler.. funderar på att köra någon leatherface image dom ska ju funka "out of the box" med kort

Liknande ämnen

  1. Server och klient i ETT.
    Av umbro i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 13:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss