Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Dreambox 500C Trådlöst?

  1. #1

    Dreambox 500C Trådlöst?

    Hallå där
    Jag har en Dreambox 500C som jag hade tänkt dela ut trådlöst. Jag köpte en D-link accespunkt (DWL-G700AP) för att kunna ta emot och skicka från mitt trådlösa BBB modem. Men nu verkar det ju vara så att APn är gjord för att arbeta åt andra hållet alltså ta emot signaler genom kabel och sedan dela med sig trådlöst. Någon som har en lösning?

    Hur har ni andra löst detta trådlöst? Målet är ju att kunna ha Dreamboxen kommunicerandes med bara modemet och att jag även när jag har datorn igång kan streama mellan dessa.

  2. #2
    Hej,
    För de första, använd fasta ip, det gör det hela lättare (min uppfattning). I AP´n stänger du av DHCP, sätt fast IP t .ex 192.168.0.99. Har du kryptering på i BBB modemet så skall du ha "samma" inställningar i AP´n och samma ESSID (nätverksnamn), tänk på att AP´skalll vara satt i repeater mode. Se till sen att du kan surfa från AP´n när den är kopplad till en bärbar t .ex, via ditt BBB modem. Funkar detta, så är det dags att sätta inställningarna på Dreamboxen. Sätt fast IP t .ex 192.168.0.50. Sen under nameserver och gateway sätter du samma adress som ditt trådlösa BBB modem har. Enable network skall vara port 80 i ditt fall. Starta om allt i ditt nätverk. Nu skall du kunna köra ping från valfri dator i ditt nätverk, och få svar från både Dreamboxen och din AP. Får du positivt svar där så skall det funka. Har du nu kopplat Dreamboxen via din AP så skall du få bild, får du inte det, vilket jag varit ute för, så testa först en annan Accesspunkt.

    //Per-Arne

Liknande ämnen

  1. Trådlöst till dreambox?
    Av assnike i forum Dreambox
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 20:24
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 04:48
  3. Dreambox via trådlöst bredband
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 17:07
  4. Dreambox 500c
    Av elke i forum Com Hem
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 12:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss