Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppspelning av MPEG2

  1. #1

    Uppspelning av MPEG2

    Ngn av alla er experter som kan hjälpa mig med följande...?

    Jag har en DM7025 med HDD installerad och jag vill kunna dumpa MPEG2 filer (även VOB-filer om det funkar??) till disken och spela upp dem med Movieplayer. Jag får det inte att fungera.

    Jo, boxen hittar filerna och visst börjar den spela upp dem, men det hackar och rycker så det blir helt meningslöst. Ska inte boxen kunna spela upp en normal MPEG2-fil?? Kan man konvertera en MPEG2 till .TS och på det sättet få det att fungera??
    Vad kan vara fel??

    Kör för övrigt LT-Team 3rd Challenge SP1c men har även testat Gemini och det har inte funkat bättre.

    Jag vill inte lösa problemet genom att Streama TILL DM vilket tex går med Stream2Dream i LT-Teams image.

  2. #2
    Du kan använda VLC för att konvertera och packa om filer till TS. Du går in i strömutmatningsfönstret sätter du att det skall sparas som fil, sen väljer du MPEG TS
    som inkapsling och mp2a som video och audiokonvertering (för MPEG2- och VOB-filer skall du bara ha audiokonvertering).

Liknande ämnen

  1. Uppspelning av .mkv med subs DM800
    Av Acidelito i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 16:01
  2. DVB-T uppspelning med MP3.5
    Av zaint_it i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:58
  3. DVD till MPEG2
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 00:01
  4. Mosaic vid uppspelning.
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 09:54
  5. Uppspelning på DM500
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-18, 21:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss