Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Canal Digital og deling av kort fra setelitt til Cable

  1. #1

    Canal Digital og deling av kort fra setelitt til Cable

    Hei.
    Hjemme har jeg canal digital's Entertain pakke. Har hatt denne i flere år fra før den bytta navn. Dengang var det ikke like enkelt å se alle TV kanalene i flere rom i huset og jeg kjøpte derfor 2 dreamboxer. I stua stod det orginale kortet og i i kjeller stua henta denne db kodinga fra den andre DB. Dette har fungert kjempefint. [Cardshare?]

    Nå er jeg ukependler og tilbringer hele uka i leilighet med Canaldigital kabel TV.
    Orker selvsagt ikke ha et ekstra abbonement løpende her også, og lurer på om jeg kan ta en av mine DB og sette inn et slikt kort:
    http://213.225.120.20/InVisionAS/mai...le&artno=00208

    Kan jeg da kjøre delling slik at orgianalkortet som står i boxen i huset mitt (koder signaler fra parabol) kan dekode signalene i kabelnettet her i leiligheten? Vil gjerne se filmkanalene til CD også i kablenettet, og jeg er sikker på at jeg kan dele også via internett og ikke bare lokalt hjemme, stemmer ikke det?

    Gjør oppmerksom på at dette gjelder norske Canal Digital.

  2. #2
    Här i sverige så fungerar satellitkorten i Cds kabelnät och tvärs om.

    Hur det fungerar hos dig vet jag inte, du får ta med dig kortet till lägenheten och testa om du inte vet med säkerhet.

    Du behöver helt riktigt en DVB-C tuner för att det ska fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Hmm er ikke hissig på å først kjøpe inn DVB-C tuner for å teste om det virker, prøver å holder utgiftene nede. Dessuten så trenger jo kone og barna kortet i ukene så de ikke har svart skjerm :-)

    Noen som har testet dette?

  4. #4
    T-Bird..är du säker på att det vekligen fungerar med sat / cabel?

  5. #5
    Om du inte tror mig så är det lätt att testa själv, sätt i ett satkort i Cds kabelbox eller tvärt om.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Hej T-Bird. detta du skriver är väldigt intressant. Jag deltar i cardshare via satelit altså jag har parabol. Jag har också cabel via canal digital. Har beställd HD paketet av Canaldigital via cabel.
    Ponera då när jag får kortet så skulle man då sätta detta i dreamboxen och få dessa HD kanalar genom den? eller är jag som vanligt ute å cykla?

  7. #7
    Visste inte ens att dom börjat sända HD via kabel
    Nu blir det gissningar men jag har svårt att förstå varför dom skulle behandla HD kanalerna på annat sätt än SD, dock så kan du inte se dom in en satbox som inte klarar av DVB-S2/mpeg4.

    Om du känner någon som har en HD-box från CD så kan du testa och gärna återkomma med resultatet.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Tackar för svaret. Åtrkommer när jag fått box och kort

Liknande ämnen

  1. Canal Digital kort
    Av TheTuXi i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-09-25, 12:19
  2. Gammalt Canal Digital kort
    Av giggelito i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 11:58
  3. [LÖST] Canal digital kort m,m... ?
    Av oranzzz i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 17:31
  4. Canal Digital kort!!
    Av zajter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 19:49
  5. Canal digital kort
    Av Snouser i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss