Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ComHem Digital-TV kanaler i MythTV på Linux?

  1. #1

    ComHem Digital-TV kanaler i MythTV på Linux?

    Tjenare

    Jag har kört MythTv på min Linux server mot vanliga analoga ComHem ett par år. Nu håller jag på och kollar på att köpa en LCD TV med 1080p och då måste man ju skaffa de digitala kanalerna på ComHem och HD kanalerna oxå för att få vettig bild.

    Jag vill fortsätta köra MythTv på min Linux server, men har läst en hel del blandade trådar på olika forum där vissa säger att det inte fungerar att kolla på de krypterade digitala betalkanalerna från ComHem i en dator. Utan att man måste använda deras egna digital-tv box (Humax) beroende på card-pairing.

    Men i detta forum verkar det som man ska kunna få se HD/digital kanalerna igenom sin Linux burk trots allt.

    Så för att få lite mer information, är det så att det räcker med att skaffa sig ett kompatibelt DVB-C kort till datorn och en Phoenix usb card reader rent hårdvarumässigt?

    Sen till mjukvaran verkar det som att man kör in newCS för att snacka med kortläsaren och sedan sasc-ng som snackar med newCS och som emulerar en CA-modul till MythTv, stämmer min bild av det hela?

    Tack för svar!
    //Johpe

  2. #2
    Ska du se HD från ComHem så är det bara deras egen box det fungerar med, vanliga digitala går däremot bra att se på datorn.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. MythTV + Tele2 digital tv
    Av Kossamuno i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 13:09
  2. Comhem i mythtv
    Av Klimpen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 20:42
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 13:48
  4. Linux + vdr + comhem
    Av oxojag i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss