Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dålig signalkvalitet på HD frekvenserna

  1. #1

    Dålig signalkvalitet på HD frekvenserna

    Jag har problem med dålig signalkvalitet på HD frekvenserna via Canal Digital. På övriga frekvenser har jag 80% i signalnivå och 90% kvalitet enligt mottagaren. När jag sedan låter den söka på tex 11341V25000 så är signalnivån runt 70% och signalkvaliten 7-8%.
    Någon som har några teorier om vad som kan vara mitt problem? Just nu så har jag standard LNB:n man fick från CD men ska skaffa en twin eller quad. Kan det vara LNB:n som är kass?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Försök och ändra FEC från 3/4 till 2/3
    CD har gjord en ändring där.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Det har jag redan fixat. Har samma problem när jag testar med szap2 i linux, lyckas få lås några få gånger.
    Visst borde jag väl märka störningar från tex dect telefoner på alla frekvenser? Har inget dectsystem själv men kanske någon i grannhusen.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Har tittad hos mig igen och sett att dom kör med den gamla FECn ( 3/4 ) igen.
    Men jag måste ha Pilottone off för att få signal vid kanalsökningen.

    Mvh Kalle

  5. #5
    Läste lite fel på ditt tidigare inlägg. Det är 3/4 jag använder. Var bara ett par veckor sedan dom ändrade det.
    Det är lite svårt att veta vart felet ligger då det är en nyuppsatt parabol så dom har aldrig haft bra signal. Tycker att jag borde ha lite bättre signal och kvalitet på dom tre frekvenserna när dom andra ligger hyfsat bra. Har testat att rikta parabolen samtidigt som mottagaren stått inställd på en av dom frekvenserna men får inte något utslag på signalkvaliteten alls. Bara på signal nivån. Är tacksam för alla tips och ideer =)

  6. #6
    Jag hade ungefär samma problem själv fast med andra kanaler.

    80-90% i signalkvalite på alla kanaler utom TV-biljett,1,2,3 och tv4 guld,tv4 komedi. Detta var genom canaldigital.

    Hade 2 parabolinstallatörer här igår och de konstaterade att det var huvudet som var sönder. (detta huvudet var rätt nytt ca 1 månad gammalt) När de hade bytat de så funkade allt och nu ligger allt på 90% och upp.

Liknande ämnen

  1. Nån som kan frekvenserna på hd kanalerna?
    Av pjotr2k i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 21:41
  2. <Dålig signal.
    Av kurdsson i forum Boxer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 18:33
  3. Dålig mottagning
    Av kalle2345 i forum Boxer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 23:17
  4. Dålig signal
    Av fox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 09:13
  5. Dålig signalstyrka
    Av ComD i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 17:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss