Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DM600pvr ingen bild bara EPG syns

  1. #1

    DM600pvr ingen bild bara EPG syns

    Hej

    gäller dm600pvr, har senaste GP 4.4.0 och provar olika mgcam ocn newcs mm. men får ej någon bild bara vad som är på teven i epg har comhem i huset skulle vara bra om någon kan lösa detta har original kortet i.

  2. #2

    Samma problem ...

    Har precis samma problem. Har testat i princip alla "cams" som finns men med samma resultat.

    Affären där jag köpte boxen påstår att det endast är NewCamd som fungerar efter som det är Conax-system. Det skall bara vara att installera NewCamd och des configfil, inget övrigt skall vara nödvändigt.

    Det fungerade inte för mig. :'(
    Kanske fungerar det hos dig. /P

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör ni med originalkort så måste ni installera en server på boxen också som klienten ansluter till internt... Eller så kör ni in Camd3... Den brukar fungera utan problem direkt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    jag kör nu camd3.900/NewCS1.60 som jag laddat ner via blåpanel och samma sak ser bara epg men ingen bild ser okså comhemkanalen men inga andra orginalkortet sitter i. har du någon config som jag kan lägga in så det fungerar? eller har du några mera för slag?


    dm600pvr, har senaste GP 4.4.0

    mvh
    Kalle

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du provat att starta om rätt cam i bluepanel?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Har du provat att starta om rätt cam i bluepanel?

    tack för hjälpen vet ej vad jag gjort men det har hoppat igång nu.


    MVH
    Kalle

Liknande ämnen

  1. Ingen bild bara text.
    Av Uffe Isaksson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 16:55
  2. Svart bild ComHem/DM600PVR
    Av The Grouse i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:54
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25
  4. Bara text, ingen bild.
    Av Keano i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 18:33
  5. [LÖST] ingen bild bara text
    Av rebult i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 17:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss