Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Vilken HD box är bäst? Inte CD original tack.

  1. #1

    Vilken HD box är bäst? Inte CD original tack.

    Lite bakgund.

    Har CD`s HD skitbox. Den utan hårddisk. Den hänger sig konstant. Har fått skiten utbytt tre gånger, ingen förbättring. Har nu konstaterat att mitt "moderna" hem inte är en bra plats för Canal Digital.

    Problemet med deras hårdvara i boxarna är att dom INTE tål lågenergi lampor och 2,4Ghz bandet. Bekräftat av en tekniker på Canal Anal.

    Om jag är snabb med fjärkontrollen till mina NEXA strömbrytare, när boxen hänger sig, och skickar en puls så går boxen igång en stund igen.

    Problemet ökar med antalet lågenergilampor som jag har tänt. Canal Anal undrar om jag inte kan bygga om mitt system hemma!!! Jo tjena.

    Till min fråga vilken HD box skulle ni rekommendera mig att köpa?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    DM800 är väl i dagsläget det bästa alternativet.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Novis som jag är och inte är inte intresserad av programmering samt bortskämd med Relook och hantering med USB, är Vantage 7100S mitt alternativ, eller vilken är den bästa för sådana som jag, dvs datortummen mitt i handen?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Är det så illa att tummen är mitt i handen så då väljer jag direkt en DM800. har testat de flesta modeller på marknaden & av sk. "linux-boxar" då är DM det enda rätta valet. Allt bara funkar i den boxen. Ta ex. Kathrein så funkar inte textningen & problem med HD osv.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tackar för svaren :thumbup:

    Lutar åt en dm800 då.
    Någon som kan rekommendera en leverantör av boxen?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    Digisat !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Jag har inte ens Linux installerat i datorn, så det verkar tufft att lära sig nu på gamla dar.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad har det med saken att göra ?? Du har förmodligen inte Symbian eller sådana OS på datorn bara för att du har Symbian i telefonen !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    saken har med den att göra att linux inte är de enklaste för en nybörjare som bara levt med windows att bara häva sig in i linux. men linux i en dreambox är något som är relativt enkelt för de mesta idag är NÄSTAN plug & play och det är ett mer komplett linux system för digitalboxar de mesta är lika/samma oavsett mjukvara man väljer, det då jämfört med en REN linux dist t.ex debian på en PC, där man får konfigurera upp mycket av hårdvaran/mjukvaran själv etc...

    hur gör man ?:
    köp boxen, byt mjukvaran de första man gör till PLI image gemeni eller vad man vill (orginal mjukvaran är bara förberedd för fria kanaler), sen laddar man ner programvarorna man behöver via några knapptryck. och ett abbonemangs kort i boxen ger bild näst intill direkt. efter lite tid å tålamod så kan man de mesta sen.

    sen kan man i efterhand lära sig t.ex hantera telnet, ftp, "vi", newcs, mgcamd. beroende på vad man laddar ner för cardservers/klienter/configer och från vilken image så är de lite olika om ett kort hoppar igång direkt sen. idag kan man ha tummen i röven och ändå hantera en dreambox om man får hjälp via forum och guider.

    google är din vän.

    t.ex..:
    eftersom de är linux så kan man söka på vi editor t.ex.. och ta reda på hur den hanteras. eftersom den editorn finns i allt linux. bara de att den inte är samma logik som i windows "notepad" t.ex..

    har man något så när datorvana så törrs man köpa en dreambox helt klart!

    omvänt så känner jag en kille som är uppväxt på linux. han hade svårt att förstå hur man installerar och kör windows?!?! =) idag hanterar han bägge "operativen"
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Har lagt ner DM800HD i kundvagnen. Ser att den stödjer MPEG1 och MPEG2, men canal anal sänder väl i MPEG4?

    Kan jag verkligen ha denna box till CD HD?

Liknande ämnen

  1. Vilken lösning är bäst?
    Av longshot i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 17:04
  2. vilken är bäst
    Av bajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 13:15
  3. Vilken är bäst?
    Av syarmi i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 23:13
  4. Vilken är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 19:12
  5. vilken reciver är bäst
    Av 620104 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-18, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss