Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Gemini 4.50 fungerar inte på DM500

  1. #1

    Gemini 4.50 fungerar inte på DM500

    Uppdaterade min DB från Gemini 4.31 till 4.50 idag, kan säga att det inte fungerade. Det ända som händer är att när DM skall bota om första gången så stannar den vid Gemini bilden. Jag installera om den 5 ggr samma sak. Nu skall jag testa PLi och se om den fungerar bättre har läst att den skall vara stabil och bra. Någon som vet vad som är felet med nyaste Gemini?
    Eller om PLi är bra?

    Tacksam för svar...
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  2. #2
    du skall lägga in din image med nollmodemkabel och måste absolut göra de när du går över till pli. annars blir din box helt svart. att gemini låser sig förvånar mig inte alls. ju fler versioner de släppt till dm500 destå mer trubbel. jag har inte ens testat de versioner du nämner på min dm500. kan vara så att de gick snett om du la in nya gemeni via nätverkskabel.

    kom ihåg nu att du MÅSTE köra nollmodem om du går över till PLI. för gemeni är maxvar de är inte PLI. men kör gärna PLI det är verkligen stabil image.PLI iolite funkar asbra för mig. men tror inte JADE den nya versionen är sämmre.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Kör alltid med nollmodem kabel... men tack för uppmaningen
    Har installerat PLi nu men jag får sämre bild på visa kanaler som tex z-tv det hackar i bilden "pixlit" kör JADE kan det vara det som är problemet kanske skall använda den äldre versionen av PLi?
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  4. #4
    jag vet inte, vad kör du för tuner ? ser ut som du kör T enligt din spec. antingen är det någon inställning eller sämre signal från den kanalen om du kör T kanske ? fungerar kort server klient som den ska?är helt lost på T. vet bara att jag inte några som helst problem via S som i satelit. är det T får någon annan som är mer expert ta över.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    tack för all hjälp men jag löste problemet masten som sänder har tydligen problem. så det kommer bli att jag kör PLi nyaste. Kan säga att gemini 4.40 är den senaste som fungerar med 500T.
    Camen fungerar utmärkt och det är inga inställningar utan det är bara masten som krånglar. Tack än en gång!
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  6. #6
    passa på att testa spela in och streama i PLI. funktioner som pli kan mycket bättre än gemeni.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Är PLI verkligen bättre på inspelning? Jag kör PLI nu på min DM 600 C och jag kan få min box att hänga sig rejält hårt om jag försöka spola fram och tillbaka i en inspelning medan jag håller på och spelar in. Dessutom har jag inte hittat något sätt att hoppa till en viss tid i en inspelning.
    Klockan som räknar ner ett inspelat program visar dessutom inte rätt tid utan går ungefär 1.5-2 ggr för fort.
    Jag körde Gemini ett kort tag innan jag bytte till PLI och jag kan inte minnas att jag hade dessa problem med Gemini.

    burken

  8. #8
    ptjaa.. du kör ju dm600 är möjligt att gemeni funkar bättre där istället beror nog på vilken version oxå.

    men snackar vi dm500 så har PLI lyckats bättre än gemeni. en stabil gemeni på dm500 är versioner någonstans mellan 2.80-3.20 allt därefter var rena skiten på min dm500.

    finns en stream fix oxå. Ridax StreamTS jag tror den funkar till dm600 oxå. men den ger ännu mer stabilare stream på dm500 och PLI. visst, funkar de inte 100 % på min dm500 men näst intill. streamar jag via Wlan till min laptop så funkar de nästan jämt. tror de finns en äldre gratis version någonstans. vill man ha nyare får man betala herr Ridax en slant men det är de värt. iaf för en dm500 ägare.

    hur som helst så är inte alla images exakt lika till olika modeller gemeni kan vara stabilare på en dm 600 eller 7020 men grymt kass på en dm500 beror juh oxå på att hårdvaran skiljer givetvis. DM7025 och dm800 rekomenderas nästan jämt LT images istället.

    annan image man borde testa är EDG-nemesis de har jag inte själv gjort men många gillar den med.

    inspelningar funkar för mig. men visst händer de att de blir lite pixelfel ibland. då gärna i början av inspelningen. men de brukar rätta till sig direkt.

    jag vet några som kör både PLI-IOlite och Jade på dm600 men jag kan inte bekräfta hur bra de funkar för dom. mer än att iolite är en stabil image i sig. hur PLI på dm600 funkar i streaming och inspelning de vet jag faktiskt inte.

    hur spelar du in ? via HDD eller CIFS mountad.om du kör cifs mountad kan du testa NFS mountad disk istället de kan bli bättre kanske..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Jag har två fungerade DB500C med gemini 4.50.

    Enda problemet som jag hade med ena boxen var att jag först inte kunde ladda ner den via blue panel.

    Detta berodde på att gemini hade spärrat den mac adress som dreamboxen hade.

    Löstes genom att man ändrade mac adressen på boxen genom en init fil som jag hittade på nätet.

    Detta var ett försök av gemini att försvåra för clonade boxar.

Liknande ämnen

  1. DM600/Stream: Gemini fungerar men inte pli
    Av pickles i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 19:24
  2. DM500 fryser med gemini
    Av sm0kie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 12:23
  3. Gemini 3.50 DM500 Streaming
    Av Deas i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 21:14
  4. DM500, automatiskt uppdatering fungerar inte?
    Av Coxeros i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 06:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss