Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ominstallation

  1. #1

    Ominstallation

    Hej ! Jag har en 500 t, på alla svt:s kanaler står det att jag måste ominstallera.Har gjort en ny kanalsökning men hittar inga nya kanaler.Hur gör jag?
    Måste jag göra en fabriksinstallation och i så fall vad tappar jag.
    Måste jag lägga till det som i dag står på: var/keys/newcamd.list.
    Hur går det med min gemini 410,måste jag flasha om.
    \\Mikael

  2. #2
    Du behöver inte installera om ngn Image, det du behöver göra är en ny automatisk kanalsökning (eller manuell om du föredrar det)...

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vet inte hur pass uppdaterad frekvens listan är i Gemini 4.10... Den är iaf up-2-date i 4.40... Men det är bara att prova... Gör en automatisk kanalsökning så ska dreamboxen fixa till allt vad gäller kanal ändringar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Hej ! Jag har uppdaterat min gimmini från 4.10 till 4.50 med Flashwizard och all gick bra men nu startar bara boxern upp med GP texten och inget annat händer.
    När jag försöker att kontakta den med dcc eller flashwizard får jag att den inte hittar boxen.
    Vad har jag gjort för fel samt hur gör jag?
    Mikael

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Reagerar den på fjärren ?

    Om inte så flasha om den med nollmodemkabel, det är det absolut säkraste sättet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Tack för all hjälp!
    Det gick bra med nollmodemskabel och Deas guider,men fick ändra min gemini från 4.50.till 4.40 så fungerade allt.

    Mikael

Liknande ämnen

  1. Ominstallation av en nokia 9802S
    Av Monzzon i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 14:01
  2. Ominstallation
    Av fredriko89 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 20:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss