Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dreambox 600S

  1. #1

    Dreambox 600S

    Vill ha möjligheten att spela in på hårdisken och äger i nuläget en 500S och det verkar ganska omöjligt att få till inspelningen på min pc hd. Får det att funka men vid avspelning i DB så blir det mosaik oavsett vilka inställningar jag använder... ngrab funkar OK men då går det ju bara att se det i PC'n...eller? Funderar på att köpa en 600 och då dyker följande frågeställningar upp i huvudet. Fungerar det stabilt? Är det svårt att montera HDD själv. Vem köper man den av, mao en pålitlig leverantör och ingen clone (finns 600 som kopia?)? Vilken image är att föredra . Tacksam för alla tips.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Funkar perfekt.
    Inte svårt att montera disken, se bara till att formatera den i boxen & skapa mappen movie.
    Köp den av Digisat.
    GP 4.5 tycker jag är enkel, alternativt Nemesis.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Har du kryssat i att inte visa TV-bilden samtidigt som du spelar in? Minns inte var den inställningen var, men gjorde susen på min 500s. Nackdelen är givetvis då att du inte kan se något program medan du spelar in.

  4. #4
    Nix det har jag inte provat, kör GP 4.2... finns det valet i den imagen?

  5. #5
    man ska inte köra gemeni om man ska spela in på dm500 via lanet. testa PLI istället jag har några få pixelfel vid vissa starter av inspelningar men de rättar till sig direkt. montera disk är inte svårt. men var jättenoga med att vända flatkabeln rätt vänder du den fel bränner du hårddisken. och risekrar att bränna dreamboxen. men läs bara manualen som medföljer boxen så ska de inte vara nått problem. men när de gäller alla IDE interface. pinne 1 på moderkortet ska till pinne 1 på disken.. ha de som en regel. detta gäller speciellt 2,5" diskar. att vända en 3,5" är inte lika farligt.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6

    Dream 600S PVR

    Nu är min box hemma. Kör MGcamd 1.30 med samma conf som i min 500 clone som har packat ihop, men får ideligen frysningar i bilden, bör man ändra något i konfigurationen...det funkade klockrent i min 500

  7. #7

    Sorry glömde

    Gemini 4.50 använder jag mig av

  8. #8
    Ok.. nu funkar det som vanligt igen-2 boxar på samma user, jä... pc den gör ju bara vad jag ber den om inte vad vill att den ska göra

Liknande ämnen

  1. Dreambox 600S + Viasat
    Av zyce i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 13:42
  2. Inspelning på 600S
    Av yesbox07 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:26
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  4. DM-600s
    Av Eklundh i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 20:13
  5. Dreambox 600S PVR
    Av el_zaint i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss