Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Enbart Canal+?

  1. #1

    Enbart Canal+?

    Med tanke på prishöjningar m.m. på Viasat sport så kommer jag fr.o.m. Jan nästa år att betala drygt 500 kr/mån för de comhem-kanaler jag har. Det börjar bli lite väl dyrt..

    Har då börjat kika på vad man egentligen betalar för och vissa nedskärningar är klart möjliga. Men då har jag en fundering. "Måste" man ha ex 8 favoriter eller liknande för att kunna få Canal+ kanalerna? Jag tycker mig ha letat men hittar ingen info om det. Eller kan man enbart välja att ta Canal+ Sport kanalerna för 209 kr/mån?

    Det jag betalar för nu (eller vid årsskiftet då):
    Canal+ Total 249:-
    Medium 8 Favo 159:-
    Viasat Sport-kanalerna 99:-
    Totalt: 507 kr/mån.

    Min tanke var att säga upp 8 favoriter då jag typ använder 1 av dessa kanaler samt Viasat sport då dom inte ska komma undan med sina höjningar. Sen ev gå ner på Canal+ Sport för 209 kr/mån istället för Canal+ Total för 249 kr/mån då jag finner film på annat vis.

    Förslag, tips, idéer?

  2. #2
    Självklart kan du enbart ha C+ sport, det jag tror du inte kommer undan är ett s.k. "grundabbonemang" som jag tror kostar 39 kr./mån.

    Sen kan du också abbonera styckvis på kanaler- tex den du tittar på i 8 favoriter för 29-39 kr./mån.

  3. #3
    Ja det var det jag tänkte. Alltså att dom "tvingar" på en ett grundabonnemang man inte alls är intresserad av. Men jaja 209:- för canal+ sport samt 39:- för small och totalt 248:- är ju lite bättre än 507:- per månad. Blir ju 3000:- mindre per år iaf.

    Aja tack för svar.

  4. #4
    Grundabonnemanget får väl ses som ComHems motsvarighet till "kortavgiften" som många andra operatörer har. ComHem skryter om att de inte har någon sådan, men i praktiken har de ju det ändå, med månadvis betalning. Att man dessutom betalar 39kr/mån för att få ett digitalt grundutbud som hos t.ex. Boxer är helt kostnadsfritt och inte ens kräver kort är väl bara ytterligare bevis på hur idiotsnåla ComHem är...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av cyberfrog Visa inlägg
    Grundabonnemanget får väl ses som ComHems motsvarighet till "kortavgiften" som många andra operatörer har. ComHem skryter om att de inte har någon sådan, men i praktiken har de ju det ändå, med månadvis betalning. Att man dessutom betalar 39kr/mån för att få ett digitalt grundutbud som hos t.ex. Boxer är helt kostnadsfritt och inte ens kräver kort är väl bara ytterligare bevis på hur idiotsnåla ComHem är...

    Precis vad jag också brukar säga.
    Helt klart är det deras "kortavgift". 39kr./mån= 468 kr/år.

Liknande ämnen

  1. Enbart HD kanalerna som fungerar
    Av spannande i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 17:06
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  3. Funkar enbart M-II / Titanium kort till CD?
    Av itundret i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 22:57
  4. cardsharing med enbart mottagare
    Av bbrann i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss