Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: MOSC som slutat funka...Hjälp

  1. #1

    MOSC som slutat funka...Hjälp

    Jag har fått problem med mitt mosc kort. Det går inte att programera om det längre, när han som gjort det åt mig innan försöker göra om det får han bara "error" hela tiden.. Någon annan som har varit ute för samma sak?..

    Det hela började med att jag fick ett nytt kort ifrån comhem när jag var tvungen att teckna 8 favoriter.

    Då skickade dom ett nytt kort till mig som vi öppnade (mosc) samt att jag hadde kvar mitt gamla kort som var öppnat det med.

    Jag lånade ut ett av korten till min polare, men gav han av mistag mitt nya kort..

    Så mitt gammla kort dog efter ca 2månader, jag trodde att det var mitt nya kort jag hadde hemma, så jag ringde till ComHem och frågade dom ( dumt nog).. dom skulle skicka en signal till mitt gamla kort igen sa dom för att öppna det igen ( jag sa att jag råkat slänga fel kort av mistag )...

    Allt funkade i ca 10 minuter.. sedan slutade alla kanaler att funka, utom mina favoriter???

    Nu kan vi inte gå in och öppna kortet igen.. vi får bara "error" hela tiden..
    Kan dom ha "låst" kortet på något sätt???

    Jag har uppgraderat min box rätt nyligen ( dumt nog ).. Finns det något sätt man kan göra på för att ta bort uppgraderingen igen..eller är det kört? :-(

    TNX för svar

  2. #2
    Ja,C-H kan spärrat det kortnr. som det sagda slängda hade.
    Uppgraderingen bestod ju bara av ett temporärt problem med att remota
    Nu när det är löst på flera sätt ser jag ingen anledning att krypa bakåt.
    :smile:

Liknande ämnen

  1. gSub slutat funka med Gemini 3.4
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 19:14
  2. Har det redan slutat funka ?
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:37
  3. hjälp med mosc
    Av ponjac i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 13:04
  4. Hjälp får inte miit Emu att funka
    Av storfors i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:09
  5. Mosc HjÄlp
    Av Apex i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 18:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss