Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Tv3+

  1. #1

    Tv3+

    TV3+ en trevlig dansk tv-kanal, som jag alltid har haft tillgång till under 5-6åren jag haft viasat. men nu har dom helt plötsligt tagit bort den ur utbudet. man måste väl abonnera på nått annat för få den.

    Är det fler än jag som tappat den kanalen?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Den är borta här också, på en orginalbox såg jag meddelandet. Denna kanal ingår inte i ditt abonnemang, ring kundservice....bla bla bla.

    Det ligger dock kvar på deras hemsida..ska fan ringa och härja imorgon..avtalsbrott!!!! =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ingår inte TV3+ i enbart danska CD utbudet, om så är fallet ska man ju inte kunna se på den med ett svenskt CD kort. Eller har jag fel ?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Den ligger med som kanal på hemsidan under utbud iaf, och fram tills någon vecka sen fungerade den.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Där var ingen problem med kanalen under dagen, tror det beror på att dom visar Champions League. Det var det samma i går kväll. Tyvärr.

  6. #6
    Japp det var nog pga champions league, nu kan jag se den igen.

    Typiskt då man ville se Ålborgs championsleaguematch.

  7. #7
    Jag blir riktigt sur på viasat, bara för det är champions league så låser dom kanalerna Viasat 4 och tv3+ övrig tid går dom se på som vanligt :angry:

    har man alla paket så borde man rimligtvis även kunna se dessa kanaler.


    Skulle verkligen va roligt få veta varför dom gör sådär, besviken på viasat. dom kommer nog få höra mitt missnöje :P

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tias, har säkert att göra med avtal osv, därav dom måste kryptera kanalen.

    Antar att det endast ska visas på Calan+ Sport kanalen eller något.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Nu är det ju som så att Viasat är de som äger rättigheterna till Champions league i Norden.
    Detta innebär att de har rätt att visa samtliga matcher, och det har de gjort förut också.
    Men nu är det ju såhär att Viasat lanserade sina "nya" kanaler Motor och Fotboll, och för att kunna se de matcher som inte sänds i TV6 så vill Viasat att de svenska kunderna skall ta ett abb på deras sportpaket. Vet inte om det är likadant i Norge och Danmark, att TV6 släcks under sändningen av fotbollen, men jag misstänker starkt att det är så.
    Så precis som ni egentligen redan visste, så är det av ren girighet som ni inte kan se TV3+ och Viasat4 under champions league-kvällar.

  10. #10
    3+ står ju med i deras programpaket underhållning på deras hemsida.
    Då borde de väl inte få koda den?
    Ska man inte ha åtkomst till en kanal som man betalar för?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss