Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Problem att skifta mellan thor och sirius

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Är det verkligen switch-problem?
    Om jag fattar rätt så är det när du byter kanal från VIA till CD som problemet uppstår. Jag har samma problem, tittar man för länge på VIA och sen när man ska byta till CD så "lyser det inte grönt" utan man får vänta länge eller hålla på och byta kanal fram/tillbaks.

    Jag tror inte det har nåt med switchen, utan det är sessionen. Det är 2 olika portar, så av nån anledning dör sessionen.

  2. #12
    retep_s:

    Sessionen? Kan du förklara lite mer?

    //snake

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Jag menar att det är inget fel på signalen parabolen/switchen. Utan det är någonting med uppkopplingen från DM till servern.

    Har man via och cd så är det olika portar.
    Så om man tittar för länge på via (ex port 0001) och sen byter till CD (port 0002) så fungerar det inte direkt utan man får vänta länge eller starta om Camd.

    Det gäller samma sak om man tittar på nån fri kanal för länge och sen när man byter till dom andra kanalerna så funkar det inte med en gång utan man måste starta om Camden.

    Vet inte om det är nån inställning på servern eller klienten, jag har keepalive=yes men det hjälper inte.

  4. #14
    Okej då förstår ja

    Där finns det en hel del inställningar i mg_cfg som jag har labbat med. Är inte så säker på om det är något större problem.

    //snake

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    OK, eftersom du har labbat med mg_cfg har du nåt bra tips?

  6. #16
    Hej

    # network ecm timeout in seconds
    provat och ändra tiderna något för att få bild snabbare på ett långsamt kort eller en belastad server

    # newcamd dead routes connect retry, sec

    samt

    keep ecm cache, seconds

    vilka värden jag har använt är olika, på 7025:an något lägre jag tror att den är generellt långsammare i kanalväxling

    //snake

  7. #17
    Jag har bra signal och ingen störning

  8. #18
    verkar ha samma problem som retep, men kollar jag på sirius och byter till gratiskanal (pokerchannel) på thor kommer bilden direkt men inte tex canal+ sport, då tar det 20-30 sek.

  9. #19
    Jag minns att jag störde mig på detta innan också.
    Väldigt jobbigt problem.
    Fast, efter jag bytte till dm7020 så tror jag det försvann.

    fast, nu har min box fastnat på CD helt. vill inte byta till via hur mycket jag än stänger av och ändrar kanal.

  10. #20

    Thumbs up

    Jag hade väldiga problem med switchen hoppa mellan thor och sirius . Testade 3 olika märken och samma sak .
    När jag flyttade switchen från parabolen och in till motagaren så vips funkar allt klockrent tillsaken hör att jag har ca 25 meter till parabolen . :lol:

Liknande ämnen

  1. HD-picons för Thor 0.8 och Sirius 4.8
    Av Ducce i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 11:23
  2. Thor/Sirius-utrustning
    Av Blixten1 i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 11:32
  3. Parabolantenn - Thor 1/Sirius 4
    Av follo1992 i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 20:39
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 09:49
  5. [LÖST] Thor och Sirius! Hur gör man??
    Av Ec0113 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 13:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss