Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Inspelning på 600S

  1. #1

    Inspelning på 600S

    Jag har en liten fråga. stämmer det att man med en 600 S PVR inte kan spela in en kanal sammtidigt som man tittar på en annan ? (har installerad hårddisk + gemini image)

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Du ska kunna se de kanaler som sänder på samma transponder som den du spelar in

  3. #3
    finns det någon lista som visar vilka kanaler som ligger på vilken transponder ? typ viasat.

  4. #4

  5. #5
    När du har startat en inspelning med en 600pvr så kan du gå in menyn på boxen och se vilka kanaler som ligger på samma transponder. Men du kommer snart att upptäcka att det inte alls fungerar som du efterfrågade. Jag har själv provat. Boxen protesterar med ett meddelande och tycker inte alls om det du tänker göra, d.v.s zappa till en annan kanal än den som han tittar på


    //snake

  6. #6
    min dm7020 som är snarlik en dm600 hårdvarumässigt protesterar inte alls vid kanalbyte eftersom jag har talat om för boxen att den kan ta in fler transpondrar. däremot tappar jag bild. men jag tror inte min klient hanterar mer än 1 kanal i varje fall i nuläget kan testa konfa om den om jag orkar. de SKA gå att köra fler kanaler under samma transponder. är jag ganska så säker på. om dm600 klarar de helt prickfritt utan "lagg" de törrs jag inte svara på.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Om man nu kan byta kanal hur får man då bort rutan som säger att en inspelning pågår på en 600-c box? är de någon script man måste köra?

  8. #8
    "can handle two services" eller något i den stilen i softcam menyn. så ser de ut i PLI images. kan kolla när jag är hemma.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    ok jag har enigma image men borde ju finnas något liknande; om du vet kan du ju kolla, tack på förhand!

  10. #10
    då ligger de kanske på script nivå. men jag antar att du menar gemini då finns de förmodligen någonstans i menyn.

    enigma är ju grunden i alla images....aye jag vet inte...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. 5.1 Ljud 600S
    Av Friday i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 20:52
  2. DM-600s
    Av Eklundh i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 20:13
  3. Var köpa en 600S PVR?
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 10:32
  4. DM 600S, How to : Gemini 4.40 & CS
    Av Myrmidon i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 18:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss