Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Ny 600 PVR C

  1. #11
    Hmm har fortfarande problem med några kanaler tex national geo + vissa discovery.

    Får titta på in-sladden imorrn. Har gjort en lite fuling där för att få kabeln dold bakom en list.

    Men jag tycker det är mysko att man då inte har kostat på DM'en minst lika bra feltolerans som en 0:- box.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Jag hade samma problem, dock löstes detta när jag kopplade bort hårddisken eller använde ett värre nät-agg

  3. #13
    Nu funkar allt som det ska.
    Var felinställd avkodare på dom kanalerna som inte funkade.. så lite SBS.

    (Såg ingen förbättring av BER när jag tog ur HD).

    Tack för all hjälp

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    1. du har kanske dålig signal på vissa muxar...
    2. du måste installera en softcam som avkodar kodade kanaler... t.ex CCcam eller köra med evocamd tillsammans med newcs...
    om du kör orginalimage måste du installera det manuellt men i gemini, pli eller annan liknande image kan du ladda ner direkt med fjärren från deras menyer...
    har installerat CCcam och newcs på min dm 600 pvr-c. men får inte fram någon kodad kanal. är det något mer jag kan behöva göra? jag har tele2

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hur har du satt kortet ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    har testat att sätta det med chipet både uppåt och neråt men gör ingen skillnad.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss