Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: hur beter sig en timebombad 500?

  1. #1

    Question hur beter sig en timebombad 500?

    Jag har fått låna en dreambox 500s för att prova om jag kan ha parabol. (Bor lite konstigt så det är ett gränsfall)
    Iallafall.. Boxen är död. Jag vet inte om det är en original eller kopia.
    Det som händer är att den skickar ut en svart bild. Det går inte att sätta den i standbyläge. Den skickar inte ur nån signal alls till LNB för satbeepern är helt tyst. Jag kommer inte åt den med nätverket men det kan vara som jag gjort fel för den syns i routern. Jag kan komma åt mjukvaran med dreamup och göra en backup. Har inte provat lägga in ny image.

    Mycket bättre än så kan jag inte beskriva felet.. Är den timebombad eller kaputt. Tänkte jtaga den men det är ju inte lönt att ens klydda om boxen är stendöd.

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    timebombad box startar öht inte upp, den är stendöd. Så den du har i din ägo är inte utsatt för det.

    Prova ny image, kontrollera strömmatningen till boxen.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Pröva att flasha om den, om den har hängt sig av någon anledning.
    Det är det första du bör göra i alla fall. Så länge som dreamup svarar när du kopplar in den så fungerar boxen, behöver inte jtagas.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss