Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Dreambox + Bahnhof = Problem

  1. #1

    Dreambox + Bahnhof = Problem

    Har problem med internetanslutningen till min Dreambox, eftersom jag har Bahnhof som IP så krävs det aktivering av varje dator jag kopplar in. Inga problem, öppna bara en webläsare, knappa i lösen och aktivera. Men min Dreambox har ju ingen webläsare, så hur i hela friden ska jag få den aktiverad?

  2. #2
    razorx
    Gäst
    varför inte bara köra den via lan?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    varför inte bara köra den via lan?
    Ah, glömde att förklara en sak: Speciella omständigheter gör att jag är tvungen att ha olika IP-adresser på alla mina datorer så jag har slagit av DHCP på min router och kör den som en switch. Allt jag kopplar in till routern får en fast IP och måste "aktiveras" på Bahnhofs hemsida.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Kan du inte manuellt lägga till nya enheter? Det är väl bara macadressen som ska registreras?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Kan du inte manuellt lägga till nya enheter? Det är väl bara macadressen som ska registreras?
    Hmm, kanske. Har aldrig provat det, har ingen större koll på hur man gör - men jag ska testa lite, tack för tipset!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    I din router går det säkert att manuellt ange en mac-adress, så om du inte får till det på annat sätt så prova det. Dvs skriv in Dreamboxens mac-adress i routern, öppna en webbläsare i datorn och skriv in ditt användarnamn/lösen. Har själv Bahnhof och fick göra så bl.a. när jag anslöt boxen för IP-telefoni.

  7. #7
    Byt leverantör


    //snake

  8. #8
    med tanke på dreambox säkerhet skulle jag aldrig stoppa en sån på internet utan en router mellan..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av sb2000 Visa inlägg
    med tanke på dreambox säkerhet skulle jag aldrig stoppa en sån på internet utan en router mellan..
    Lätthackad? Hur ska jag göra för att komma runt det problemet? En extra router mellan "switchen" (som egentligen är en router) och dreamboxen?

    Edit: Lösenordet är bytt, kanske svårare/ointressant för hackarna då?

  10. #10
    speciella omständigheter ? men om du registerar bara din router på banhoffs ip nr. då bör du ju kunna sätta alla dina datorer och dreambox bakom routern? funkar de inte med din router för att de är banhoffs prylar så fixxa en ny router och köra 1 ewller båda routrarna ? skulle de kunna funka ?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Dreambox problem
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 11:43
  2. Problem med dreambox 500+
    Av amir100 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 12:33
  3. Dreambox addons problem
    Av 57dicken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 20:50
  4. Dreambox Problem
    Av Nordin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:44
  5. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss