Sidan 114 av 169 FörstaFörsta ... 1464104112113114115116124164 ... SistaSista
Resultat 1 131 till 1 140 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1131
    Har en fråga angående dreamboxarna på mydalle. Är det likvärdig bildkvalite som på originalen? Och vilken av dem ska man välja? det finns ju en för $148 och en OEM för $175?
    Senast redigerad av cardiel den 2011-08-27 klockan 14:26.

  2. #1132
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    hur kommer det sig att när man skickar från kina med Euexp så slipper man frakt o moms?
    går paketet till england först?
    gör kanske inte dhl...

  3. #1133
    Hej!
    Är tämligen noob när det gäller dreambox. Min Optibox åkte med åskan i somras, så nu är det dags för en ny. Hittade en box som heter: Dreambox 800 HD PVR Cable Receiver Box, på Mydalle.com. I specen står det att det är en "tuner DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T".

    http://www.mydalle.com/dreambox-800-...-box_p569.html

    Hittade inte att det går att välja DVB-C när den ska beställas. Funkar denna direkt på Com Hem? Ändrar man den mjukvarumässigt, eller måste man köpa till ett separat tuner-kort?

    Tacksam för hjälp!
    Senast redigerad av Toddbertuzzi den 2011-08-28 klockan 20:23.

  4. #1134
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    När jag ska logga in på Mydalle, så visar Firefox: "Den här anslutningen är inte tillförlitlig" och sedan "Ta mig härifrån"
    Inget att bry sig om - eller?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #1135
    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    hur kommer det sig att när man skickar från kina med Euexp så slipper man frakt o moms?
    går paketet till england först?
    gör kanske inte dhl...
    Jag beställde med euexp men fick betala ca 40$ frakt..

  6. #1136
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cardiel Visa inlägg
    Jag beställde med euexp men fick betala ca 40$ frakt..
    Man får alltid betala frakt, det är tull och moms man klarar sig ifrån...
    Hur som helst så vet man i förväg vad man ska betala och paketet fastnar inte i svenska tullen.

  7. #1137
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    790
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    När jag ska logga in på Mydalle, så visar Firefox: "Den här anslutningen är inte tillförlitlig" och sedan "Ta mig härifrån"
    Inget att bry sig om - eller?
    Jag har också problem med MyDalle. Min desktop nobbar MyDalle totalt. Blockeras. Däremot har vi tre andra datorer och med dessa så är det inget problem.

  8. #1138
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Återigen beställt från MyDalle, men har fått ett märkligt kollinummer, bara datumet och en massa siffror. Det här fungerar inte på parcelforce eller sendfromchina. Kan spåra via mydalle och ser att det kom till London för ett par veckor sen. Har snackat med Posten som inte kan hitta något paket till mig.

    Har försökt få tag på Mydalle, men inte lyckats.

  9. #1139
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av moonroy Visa inlägg
    Återigen beställt från MyDalle, men har fått ett märkligt kollinummer, bara datumet och en massa siffror. Det här fungerar inte på parcelforce eller sendfromchina. Kan spåra via mydalle och ser att det kom till London för ett par veckor sen. Har snackat med Posten som inte kan hitta något paket till mig.

    Har försökt få tag på Mydalle, men inte lyckats.
    Här kan du se ditt paket: http://en.4px.cc/ , ditt nummer fungerar på denna sida.

    När det har kommit till GB, kolla denna sida:
    http://www.dpd.co.uk/tracking/tracking.do?appmode=guest
    Klicka på "Show Advanced" längre ner på den sidan.

    Fyll i ditt nummer i "Senders Ref:" och ditt postnummer i "Delivery Post Code"

    Om du hittar det på denna sida, så kommer det upp ett nummer längst ute till höger. Det är dpd:s trackingnummer, och det fungerar även på posten.se

    /Truckis
    Senast redigerad av truckis den 2011-08-29 klockan 14:53.

  10. #1140
    Bumpar denna fråga eftersom jag inte får kontakt med mydalle.com varken via MSN eller via mail.

    Är det någon vänlig själ som sitter inne med svaret/svaren?

    //Toddbertuzzi

    Citat Ursprungligen postat av Toddbertuzzi Visa inlägg
    Hej!
    Är tämligen noob när det gäller dreambox. Min Optibox åkte med åskan i somras, så nu är det dags för en ny. Hittade en box som heter: Dreambox 800 HD PVR Cable Receiver Box, på Mydalle.com. I specen står det att det är en "tuner DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T".

    http://www.mydalle.com/dreambox-800-...-box_p569.html

    Hittade inte att det går att välja DVB-C när den ska beställas. Funkar denna direkt på Com Hem? Ändrar man den mjukvarumässigt, eller måste man köpa till ett separat tuner-kort?

    Tacksam för hjälp!

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss