Sidan 70 av 169 FörstaFörsta ... 2060686970717280120 ... SistaSista
Resultat 691 till 700 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #691
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Kan någon tala om vilken tillverkare DMM använder sig av i Kina? det måste ju nästan vara ett av företagen i Schenzen området?

  2. #692
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BPJ Visa inlägg
    Min 800S HD box från mydalle.com dök upp idag utkört till dörr av Posten. Skickades via London pga. tullproblem enl. Mydalle. Tog ca 1½ vecka.
    http://www.mydalle.com/dreambox-800-...-201_p475.html
    Återkommer efter test.
    Jag beställde några boxar (800 och 600) igår för cable. Kunde bara välja EU-frakten, visserligen den billigaste, men det skulle tyvärr ta 4-12 dagar. Du får återkomma om vilka images du provat med och hur det har funkat. Hur mycket fick du betala i tull osv?

  3. #693

    Mydalle.com

    Kan också informera att mydalle.com endast skickar via vad de kallar EUEXP. Jag beställde DHL som transportör, men pga tullproblem i Tyskland så ändrade de själva till ovan för att paketet skulle levereras via England istället. Fick paketet efter 1½-2 timmar. Har bara startat igång boxen då jag ännu inte fått min CD parabol monterad. Såg åtminstånde ut att fungera. Dock har jag inte lyckat få fram hur man ser version av Gemeni som var förinstallerat. Någon som vet hur jag kollar att det är v75 samt 2.01 samt version på Gemeni image? Finns garanterat tidigare tråd, men har inte sökt på det än.

    Utkört med Posten, och jag slapp tull!

    Men jag kan rekomendera mydalle.com!!!

  4. #694
    Är det någon som har problem att boxen (dm800) bootar om på vissa hd kanaler?

  5. #695
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    v75 samt 2.01 förinstallerat. Överaskad över hur enkelt det var. Rena plug and play. Viasat kortet fungerade direkt. Kartongen var vänd ut och in. Ingen tull. Beställde DHL men blev Parcel Force. Mydalle informerade om ändringen och hänvisdade till tullproblem. Spårade paketet från avsändar dest. men paketet har sedan fått en ny etikett i London. I morgon så ska jag försöka konfig. den mot min motorparabol.

  6. #696
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Jag fick mejl i torsdags 03.58 att paketet hade skickats iväg med Parcelforce. Fick en kod för att spåra det, men det har fortfarande inte dykt upp i deras register tyvärr. Nåja, det kommer väl när det kommer. Nu är det ju massa aska i luften också så det fastnar väl på vägen nånstans i väntan på bättre tider.

  7. #697
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Det tar ca 6-7 dagar innan du kommer att se nästa rörelse i London. Efter London tog det ca 4-dagar tills det var levererat.

  8. #698

    dm500hd

    Ang dm500hd så har jag hört att den inte kommer någon clone ännu på ett tag,

    Nick på dm800.eu sa att dom hade haft en dm500hd sen i Dec men hade ännu inte fått det att fungera, är en Svensk kille som har sitter i Asien om jag fattat det rätt.

    Vi gick ihop 11 polare och beställde av dom, man får bättre pris om man mailar och frågar innan.

    Frågade också om dm8000, den hade dom men ha sa att dom ville inte sälja den då det inte fungerar 100% ännu.

  9. #699
    Måste bara berätta en kul sak som hände idag. Som jag berättat tidigare beställde jag en DM800 "Kinabox" som blev konfiskerad av den Tyska tullen. Shit happens tänkte jag och har inte funderat mer på det. Men så idag kom ett mail att säljaren betalar tillbaka alla pengarna för boxen.

    Snacka om oväntad överraskning. DET kallar jag utmärkt kundservice!

  10. #700
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Vem var säljaren?
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss