Sidan 99 av 169 FörstaFörsta ... 4989979899100101109149 ... SistaSista
Resultat 981 till 990 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #981
    Beställde min db från crownsat den 22 april och väntar fortfarande. Idag fick jag ett brev från posten som vill ha varubeskrivning, kvitto och kontoutdrag från banken. vad fan ska man säga för att slippa tullfanskapet?

  2. #982
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Det blir nog tyvärr svårt att komma vidare utan avgift. För en DM500s som jag köpte för ett år sedan tillkom kostnad ca 250 kr. Kanske blir det mer om varans värde är högre.

  3. #983
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag kom undan med 95:- för ett år sen. Jag behövde bara uppge värde...

  4. #984
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag kopierade min betalning via PayPal och sände till Posen Arlanda som handlägger tullärenden. Angav att dt gällde en satmottagare. Tull+moms ca 150 kr och Posten avgift ca 100 kr.

    Men man kan beställa transport via EUEXP om man handlar från MyDalle och då slipper man dessa kostnader samt får leverans till dörren (om man är hemma).

  5. #985
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Men man kan beställa transport via EUEXP om man handlar från MyDalle och då slipper man dessa kostnader samt får leverans till dörren (om man är hemma).
    Hur kommer detta sig? Vad kostar frakten med EUEXP?

  6. #986
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Beror på hur många mottagare du beställer. Har för mig att det handlar om ca 20$. Surfa in på http://www.mydalle.com och se efter. Jag ids inte då jag sitter med mobilen.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #987
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Beror på hur många mottagare du beställer. Har för mig att det handlar om ca 20$. Surfa in på http://www.mydalle.com och se efter. Jag ids inte då jag sitter med mobilen.
    Det finns bara fördelar gentemot crown-sat alltså? Jag fick pröjsa 60$ för boxen och 30$ frakt på crown-sat och har väntat 24 dagar nu

  8. #988
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag handlade av crown-sat för ett par år sen och råkade ut för samma som dig med tull och en extreeemt lång leveranstid trots att de skickade paketet med kinapost, sen dess har jag handlat av mydalle flera gånger och valt euexp, har fungerat felfritt varje gång, men leveransen tar ca 10-14 dagar då de skickar paketet via england.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #989
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag handlade av crown-sat för ett par år sen och råkade ut för samma som dig med tull och en extreeemt lång leveranstid trots att de skickade paketet med kinapost, sen dess har jag handlat av mydalle flera gånger och valt euexp, har fungerat felfritt varje gång, men leveransen tar ca 10-14 dagar då de skickar paketet via england.
    Synd att jag inte såg detta innan jag beställde.. det får bli mydalle nästa gång iaf.

    Får se om jag får min db nån gång också.. de har haft den i över en vecka nu hos tullen. De skriver att de vill ha varubeskrivning, kvitto samt kontoutdrag. Jag skrev att det var en gåva, får se om dom nöjer sig med det svaret.. dom är ju inte snabba i alla fall!
    Senast redigerad av bulle den 2011-05-17 klockan 14:15.

  10. #990
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Beställde två boxar mydalle idag, får se hur det går.
    Återkommer när/om jag får dom

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss