Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Varning!!

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, visste inte att det fanns en sån föreskrift. Får väl se om vi får reda på anledningen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kan du motivera varför man inte skulle få byta en dimmer?
    Det har även vi yrkesmän svårt att förstå. Det kanske beror på att den vanlige lekmannen kan koppla in fel last på fel dimmer och förstör den eller något sånt.

  3. #23
    Har det inte att göra med att man skall välja mellan induktiv och kapacitiv tro.
    Det är väl helt enkelt så att risken för att man väljer fel och att det då uppstår fel är för stor ?

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kan du motivera varför man inte skulle få byta en dimmer?

    Borde ha o göra med att man får byta ut uttag till liknande och samma med strömbrytare.
    dvs du får egentligen inte byta från enn typ av brytare till en annan och dimmer är juh inte som en vanlig brytare
    Så jag antar att de bara förtydligat det för att inte missförstånd ska uppstå..

  5. #25
    Det finns flera olika typer av dimmers, det är inte alltid uppenbart vilken man ska ha och hur det ska kopplas osv.

    Angående TS inlägg: välkommen till forumvärlden, moderatorerna har rätt att ta bort dina inlägg utan motivering. Du har antagligen gjort nåt mot reglerna för att få denna behandling.
    Byggahus.se tycker jag är ett mycket bra forum, även eldelen.

    Edit: Hej, btw, mitt första inlägg här.

  6. #26
    Ja, vis är erfarenhet så gör jag inget utan ett antal källhänvisningar om det kan skada i onödan men det är klart, är det tillräckligt många puckon på ett forum som säger samma sak så kan man ju lätt luras att tro på det. :errf:

  7. #27
    Om nu jag ändå har gjort en elinstallation med hjälp av en utbildad men icke behörig person, är det bara riva stugan då och börja om?

Liknande ämnen

  1. Varning!!
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:17
  2. Varning
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 16:57
  3. varning för VDG
    Av öcsi i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 10:11
  4. varning!!!!
    Av Bozze i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 13:11
  5. VARNING!
    Av [zombie] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 20:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss