Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Uppdatera server och klient

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger

    Uppdatera server och klient

    Hejsan
    Jag har en ganska banal fråga tror jag.

    Om jag uppdaterar min server (500c) från Gemeni 3.6, NewCS 1.30
    till nyare saker.
    Måste jag då flasha om min andra box också? Kör MgCamd 1.24 och Gemeni 3.6

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Nej det behövs inte.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    tack för snabbt svar!

    gäller det samma om jag kör igång en ny server (PC)

    Vilken Image och NewCS skulle ni rekomendera?
    Helst en som är stabil tillsammans med MgCamd 1.24, eller är det lika bra att installera köra en omflashning på den andra boxen också?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Det fungerar likadant med extern server så du behöver inte flasha om om du inte vill.
    Gemeni och PLi brukar vara säkra kort, vilken du väljer är en smaksak. Jag föredrar Gemeni men många tycker bättre om PLi.
    Har inte haft några problem med någon NewCS-version. Kör 1.65 nu.
    Har ingen erfarenhet av DM 500 men på en 600 flyter det bra.

  5. #5
    deffenetivt PLI jade3 maxvar på en dm500. man har bara halva minnet mot en dm600. mindre stabilare nätverk brukar man ha. men PLI har funkat riktigt bra på min dm500-s. gemini slutade jag använda vid 3.90 eller nått sånt. för boxen var inte ens användbar. men klart. dagens image kan va bättre. ska du streama är pli bäst för dm500. den har t.o.m streamfunktion som inte gemini har.

    men smaken är som baken. en del säger att gemini är bättre och att pli inte funkar alls som jag påstår..

    sen vet jag inte hur dagens gemini versioner fungerar.. säkert bra, men jag fick verkligen intrycket att gemini team inte la ner någon energi på dm500 imagen. då 3.20 var stabil men allt däremellan 3.20-3.90 faktiskt hängde min box värre och värre ju nyare version jag testade. ähh jag babblar bara..

    bytte till PLI iolite och de va som natt och dag.. men den är inte maxvar. det finns på jade3 verren.
    komihåg att köra dreamup och nollmodem om du hoppar mellan olika image tillverkare. utan att gå in på detaljer så är dm500 känslig för detta.(de är igentligen maxvar och icke maxvar versioner du inte ska hoppa mellan)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    jag har inte hållt på så mycket på senare tid, och när jag höll på att byta tidigare fanns bara gemini, så då har jag en liten fråga bara.
    fungerar NewCS och MgCamd på samma sätt som när man använder Gemini?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    Sen en till fråga =)

    om jag på klienten väljer att uppgradera till en nyare MgCamd spelar väl ingen roll egentligen.
    Jag behöver inte göra något på servern för det?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hugleik Visa inlägg
    jag har inte hållt på så mycket på senare tid, och när jag höll på att byta tidigare fanns bara gemini, så då har jag en liten fråga bara.
    fungerar NewCS och MgCamd på samma sätt som när man använder Gemini?
    de funkar på lika sätt. samma program. du kommer in e download menyn på samma sätt som i gemini(blå knapp). de lilla extra du behöver göra är att först ladda ner/uppdatera mjukvarulistan så finner din box de senaste filerna du behöver.

    sen beter sig pli lite anorlunda default.. men jag tror du kan få knappfunktionerna att funka ungefär lika som i gemini. genom att ändra i menyn till en annan fjärrkontroll inställning.

    Citat Ursprungligen postat av Hugleik Visa inlägg
    Sen en till fråga =)

    om jag på klienten väljer att uppgradera till en nyare MgCamd spelar väl ingen roll egentligen.
    Jag behöver inte göra något på servern för det?
    på fråga a, svarar jag c...

    nej de är bara att byta på klienten.. endast om du räkar ladda över din config med en ny så får du fixa den configen. men på servern behöver du inte göra något. men laga inte något som funkar. kör på det du alltid kört på och byt endast om du upplever att de inte är stabilt. alternativt så blås in senaste version då de ändå är nytt allt.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Server och klient i ETT.
    Av umbro i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 13:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss