Tja.
Håller på att bli tokig och behöver hjälp från grunden uppåt...

Sitter med en XP Pro SP3 installation nu, burken hade tidigare media center men av 1000 orsaker dog den installationen

Har dock följande kort i burken: ASUSTeK Tiger Hybrid med senaste drivarna så jag tänkte få igång det analoga grundutbudet.

Splittade signalen vid första jacket, ena kabeln till boxen som vanligt, andra upp till övervåningen där PC'n står.

Installerade sen MediaPortal, senaste stable release.
Den hittar både analoga och digitala kortet som separata kort så jag grupperade dom enligt instruktion som hybrid kort.

Vad jag än gör, hur jag än gör i kanalsökningen i TV server så blir det "no signal" Har provat att avinstallera TV Server och välja alternativet att bara titta i den lokala tv klienten, men då hittas inga kort och jag vet inte hur man manuellt kan lägga till det.

Manualerna och tipsen i MediaPortals forum är inte jag människa att fatta... Det pratas om CAM hit och dit, config filer, dvbc med mera, men inga hänvisningar till var man skulle ställa in vad, eller vilken CAM det skulle vara för den delen...

Jag brukar normalt få igång det mesta, men här går jag 100% bet.

Det enda jag vill med detta är att kunna se det analoga grundutbudet på samma PC som MP är installerat på samt att se lite filmer då och då, inget streamat eller sånt behövs.

Från en helt ren installation av MediaPortal, hur gör jag?
Steg för steg, kom ihåg att jag inte kan ett dugg av detta

Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få
/Danne