Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: MgCamd + NewCs + DM600 Boxen hänger sig

  1. #1

    MgCamd + NewCs + DM600 Boxen hänger sig

    Jag har en newcs server som hittils har funkat bra med min dator. Använder MDApi osv. Nu har jag testat MgCamd på en dreambox DM600 med Gemini och den loggar in på servern och visar bild. Däremot så hänger hela boxen sig efter bara nån minuts tittande. Jag gick tillväga så att jag installerade mgcamd via bluepanel, ändrade i /var/keys/newcamd.list (eller vad den nu heter) och pekat den mot min server och la till den som default camd i boxen. Den startar som den ska då jag startar boxen. (loading mgcamd)

    Någon som har varit med om liknande och kan peka mig åt rätt håll för felsökning? Om jag startar om boxen så går det att titta tvärt igen. När jag testar så är boxen den enda klienten, men jag har AU aktiverat i NewCs.

  2. #2
    Verkar ha varit det faktum att jag angett ett externt ip till servern på boxen, trots att allting står bakom min router. När jag körde med lanip´t till servern så rullade allt på som bara den!

Liknande ämnen

  1. DM500 kinakopia hänger sig mgcamd 1.31
    Av beamer i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 20:34
  2. DM600 Kanlaer hänger/försvinner
    Av nikbeam i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 11:54
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 20:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss