Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp med monoblock+DM7000s

  1. #1

    Hjälp med monoblock+DM7000s

    Hej! Jag har ett underligt problem. Har använt ett inverto monoblock med 3 graders skillnad på hotbird 13 och eutelsat 16. Det har fungerat klockrent. Igår ville jag testa att sätta 1st lnb och köra bara på eutelsat för att testa om jag skulle få mycket bättre signal. "fick 2-3% bättre styrka"

    Nu till mitt lilla problem.

    När jag monterade tillbaka mitt monoblock och valde 2 sateliter via diseq i inställningarna osv så får jag bara in hotbird. Helt omöjligt att få in båda samtidigt som innan. Den låser på hotbird men inte på eutelsat när man kör transponderscan. Hittar man hotbird med den högra sidan av monoblocket sett bakom parabolen så borde eutelsat ligga på den vänstra per automatik. Har testat att byta plats på sateliterna i inställningarna också men det hjälper inte. nu vet jag inte vad jag gör för fel. Har mjukvaran i dreamboxen hängt upp sig??

    Känner i efterhand att jag alldrig skulle rört det=/.

    Hoppas någon har ett vettigt råd att ge. Nu kör jag singel lnb på eutelsat så länge och det fungerar.

    MVH Eddie

  2. #2
    Kör också med en DM7000 och har haft samma problem som du.
    Jag fick ändra från diseqc till toneburst i inställningarna så kom det igång och fungerade direkt.

  3. #3
    Hej. Tack för ditt svar. Vad är skillnaden mellan 2 sateliter via diseq och 2 via toneburst?

    MVH Eddie

  4. #4
    Ingen aning, för mig fungerar det med toneburst men inte om jag väljer diseqc.
    Skulle ocskå vilja veta skillnaden.

    Fungerar det för dig nu eller?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Jag hade också ett liknande problem när jag tog med min dm7000 till päronen där det sitter en 4 vägs diseq istället för 2vägs som jag har hemma. Boxen hängde sig hela tiden och det gick inte att göra kanalsökning eller nånting. Fick flasha om den och sen funkade det perfekt..

  6. #6
    Där ser man jag misstänkte boxen. Har nu ett fungerande monoblock lnb som jag kör som jag gjorde innan.

    Ett annat konstigt problem har dock kommit upp. När jag söker av tex hotbird så hittar den inte vissa transpondrar med kanaler när jag kör automatic transponder scan. Dessa transponder finns med i listan för det har jag kollat. Slår jag däremot in dom manuellt via manuel transponder scan så hittar den kanalerna direkt. Lite småjobbigt och behöva knappa manuellt för varje TP.

    Vad kan detta bero på. har det någonting att göra med jag inte har ikryssat BAT och OINT eller network scan?

Liknande ämnen

  1. Monoblock + singel lnb?
    Av edde1 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 22:38
  2. Återställa lösenord dm7000s
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 19:48
  3. Monoblock LNB och parabolmotor?
    Av edde1 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 11:53
  4. CD, VSAT, monoblock, riktning
    Av pulse i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 22:26
  5. Dreambox DM7000S
    Av snill-elg i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss