Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: chem share

  1. #1

    chem share

    hej har testat lite med fausto för windows och newcs 1.65 utan lyckan
    ska man ha speciella inställningar typ såsom boxid o sånt
    en annan fråga är chem är för kabel men dem kanalerna sänds ju oxå från satelit så jag tänkte ifall man lyckas share nu med chem kort kan man då inte se på kanalerna exempel med dm500s eller måste man ha C modellen

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Nope inget box-ID, bara NewCS. Jag kör med NewCS 1.67 i min DM8000 och ett ComSlem kort, funkar bra. CCcam funkar inte med de nya ComSlem korten.

    Nope du måste ha en DVB-C box för att få in kanalerna, spelar ingen roll om kanalerna kommer från en satellit eller tomten och ComSlem kortet funkar bara i ComSlems nät...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    ok så jag måste skaffa mig en dm600c eller liknande men det måste vara C alltså

  4. #4
    Om du ska se CH så måste du naturligtvis ha en DVB-C mottagare samt att ett CH-kort som delas ut. Att en eller flera kanaler finns hos flera distributörer betyder inte att det är samma kryptering alla har sin egen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    har provat fausto när den läser av kortet så står det 31-12-2009 vad menas med detta måste man uppdatera den i en orginal box eller

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Vet inte hur fausto fungerar men se till att din klient kan skicka emm så borde kortet updateras.

  7. #7
    hur ser man till att klienten ska skicka emm jag använder fausto båda som klient och server
    för att kunna titta på kanalerna i ett annat rum

Liknande ämnen

  1. Vad behöver jag för att ta emot card-share?
    Av Stereotypen i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 17:27
  2. Editera filer i /share/tuxbox/
    Av roggy i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 23:56
  3. mounta en share på winxp från en 7020
    Av igor i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 11:57
  4. spela in till SMB/CIFS-share
    Av busta i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss