Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: ''Tuning failed'' vid byte av kanal

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Jäkligt störiga problem. Jag har precis bytt parabol till en 80cm med dubbla quad. Har sedan Chess Diseqc (som enligt leverantören ALLTID fungerar med Dreambox). Har en 7020HD samt en 600S. På 7020 så får jag "Tuning failed" vid relativt jämna mellanrum. Efter lite zappande så kommer det som ett brev på posten. Signalstyrkan dyker från 95% till 0%. Efter lite kanalzap till så hoppar den tillbaka. Ansluter jag samma Diseqc till DM600S så fungerar den klockrent hela tiden. Det är alltså inget fel på Diseqc-switchen. Det känns som att antingen så är Dm7020Hd extra känslig eller så är det någon inställning som är fel. Leverantören hävdar såklart att de har levererat tusentals av samma Diseq-modell och att den funkar med 7020hd också...

    Jag har samma problem med båda tunersen till boxen. (Jag testar att stänga av den ena) och får samma problem. Alla kablarna är "nykontakterade".

    Är det någon annan som testat Chess Diseqc med Enigma2-box? Annars får jag väl köpa två Spaun från bejjen...Tråkiga pengar bara om det inte är det som är felet...


    Riktigt surt.
    Senast redigerad av eltoro den 2012-12-26 klockan 21:19.

Liknande ämnen

  1. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  2. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  3. comhem svart ruta efter kanal byte
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:27
  4. byte från CD till viasat, tuning misslyckad
    Av gurkburken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 19:42
  5. Failed to get an ATR!!!
    Av pluto i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 18:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss