Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 53

Ämne: Trådlöst till dreambox?

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Update
    Nu provat ytterligare en dx router med fw 3200. Funkar lika kass som den andra med fw 3330. Tappar kontakten med wan och kan bara återfås med reset knappen + lägga in settings. Verkar som om original fw är värdelös. Aceex fw tickar på hela tiden (20 timmar and counting) och är blixtsnabb på att tilldela ip adress (ca 3 sekunder) medan original tar god tid på sig (ca 20-30 sekunder)

    För de som undrar: jo jag har köpt 3 st dx routrar.

    Ha det bra
    Puttiplatt

  2. #42
    Har rensat reklamen + allt tjafs som följde på det.
    Reklammakaren är varnad.
    Är tacksam om fler använder inläggsrapporteringen för även om man tillbringar mycket tid här så läser man inte precis allt.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    @ assnike
    Jag hann kolla igenom texten lite lätt och fick bekräftat mitt ursprungliga problem. Din belkin router har ip 192.168.1.1, min d-link har 192.168.0.1. Dx routern har också 192.168.0.1 dvs den krockar med d-linken. Jag provade en massa inställningar och kom fram till att det lättaste är att ändra dx routern till 192.168.1.1. Detta gör att dx routern skapar ett sub nät med sina egna ip adresser som den delar ut. Detta gör den i vilket fall som helst i EC vilket gör att man ej kan komma åt utdelade resurser på övriga nätverket.

    Finns säkert en lösning på detta också men det är en annan fråga. Dx routern med aceex fw tickar på mycket stabilt. Jag ska titta lite närmare på den med original fw och se om det är fw eller hw relaterat att den lägger av efter en stund och det ej går att kontakta wan utan en komplett nollställning av boxen.
    Tack för hjälpen så länge
    Ha det bra
    Puttiplatt
    det konstiga är att min belkinrouter har 192.168.2.1 inte 1.1 som det stog i filen??
    Har gjort en ny fil på en av dom andra routrarna och det står också att min router har 1.1 men det har den inte

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jaha.. då var man och hämtade sin router på posten (ica). Kan väl säga att man hängt med itråden och varit lite orolig att det inte ska funka.

    Men. Jag koppla in den, väljer ethernet convert mode, söker upp mitt nätverk, skriver in lösenord. Pang. Allt funkar kanon! tur?

  5. #45
    Det verkar som att det fungerar fint så länge man uppdaterar firmwaren och sätter routrarna så att dom inte krockar med samma ip-adress, enklast att ändra dx-routern till 192.168.1.1 om så vore fallet.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Det är nog inte tur, det är nog pluttiplatt som har otur. mina 4st fungerade perfekt också.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Nja otur vet jag inte.
    Kan vara så att de inte trivs med d-linken med original fw. Konstigt att det fungerar ett tag och sedan lägger av. Hursomhelst funkar det perfekt med aceex fw så jag är mycket nöjd med mina köp.
    Puttiplatt

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Provade att lägga in aceex på ytterligare en dx router som inte funkade i EC läge. Flashade utan att nollställa och direkt efter flash funkade den perfekt med nya fw. Alla inställningar låg kvar från original fw och den hoppade igång direkt mot wan.
    Jag rekommenderar alla som har minsta problem med sin router att slänga in aceex fw. Dom blev snabba som kobror på köpet, bl a på att dela ut ip adresser.
    Puttiplatt

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Liten update!
    Har nu fått igång bridge läge med EC funktion. Dvs Routern och allt som är kopplat till den får ip av D-linken och ligger i samma nät för ev fildelning inom nätverket. Agerar dessutom som en förlängning(repeater)av det trådlösa nätverket.
    Om någon är intresserad av hur jag gjorde så skriv i denna tråden.
    Ha det bra
    Puttiplatt

  10. #50
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Liten update!
    Har nu fått igång bridge läge med EC funktion. Dvs Routern och allt som är kopplat till den får ip av D-linken och ligger i samma nät för ev fildelning inom nätverket. Agerar dessutom som en förlängning(repeater)av det trådlösa nätverket.
    Om någon är intresserad av hur jag gjorde så skriv i denna tråden.
    Ha det bra
    Puttiplatt

    Generellt sett så är det ju bara att avaktivera DHCP och sätta routern som AP klient eller repeater, sen så sätter man bara huvudrouterns IP som DNS och ser till att repeaterns IP inte krockar med ett befintligt IP.

    Detta gäller oavsett vilken typ av router man skall köra som slav.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 04:48
  2. Dreambox 500C Trådlöst?
    Av Petey i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:02
  3. Dreambox via trådlöst bredband
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 17:07
  4. Trådlöst tangentbord till ''BOXER'' !
    Av limpo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 07:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss