Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: hej

  1. #1

    Smile hej

    jag har en dm800 gemini 4.7 och en lokal kort tänkte använda den som server vad ska jag börja med och hur ska jag göra är nån som är snäll och hjälpa mig jag är nybörjare..

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör in newcs i boxen och konfa upp en ny användare till box nr.2
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Kör in newcs i boxen och konfa upp en ny användare till box nr.2
    Deas, om du var total nybörjare på Dreambox hade du då själv förstått nåt av ditt svar?????

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Finns väll ett gäng trådar på detta forum som behandlar hur man ställer in allt. Känns dumt att starta en ny tråd bara för att fråga samma fråga som blivit ställd 100000ggr

    typ denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php?t=26702

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Finns väll ett gäng trådar på detta forum som behandlar hur man ställer in allt. Känns dumt att starta en ny tråd bara för att fråga samma fråga som blivit ställd 100000ggr

    typ denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php?t=26702
    Man ser ju att kunskap finns om alla möjliga/omöjliga saker,men trådarna tenderar ju att flippra ut i för mycke olika detaljer .
    Så jag skulle vilja att någon kunnig lade upp en instruktion om hur man får igång det hela från att ha packat upp DB till att få det att fungera .
    Att tex ha DB som server/ eller om det finns andra alternativ .
    Vad för programvara som skall in i den och hur man får in den.
    Vilken programvara som man säkrast slipper timebomb med (PLI vad jag förstår ?).
    En typ newbe hjälp, när man följt den basala instruktionen kan man väl diskutera eventuella problem som uppkommer.
    Har man själv fått pula lite med det basala så kanske man sen kan bättre kan hänga med i forumet då det då talas om saker man ej har en aning om.
    acam/konfa/newcamd/newcs/devicer/dmesg mm. mm

    :thumbup:

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av RedRay Visa inlägg
    Man ser ju att kunskap finns om alla möjliga/omöjliga saker,men trådarna tenderar ju att flippra ut i för mycke olika detaljer .
    Så jag skulle vilja att någon kunnig lade upp en instruktion om hur man får igång det hela från att ha packat upp DB till att få det att fungera .
    Att tex ha DB som server/ eller om det finns andra alternativ .
    Vad för programvara som skall in i den och hur man får in den.
    Vilken programvara som man säkrast slipper timebomb med (PLI vad jag förstår ?).
    En typ newbe hjälp, när man följt den basala instruktionen kan man väl diskutera eventuella problem som uppkommer.
    Har man själv fått pula lite med det basala så kanske man sen kan bättre kan hänga med i forumet då det då talas om saker man ej har en aning om.
    acam/konfa/newcamd/newcs/devicer/dmesg mm. mm

    :thumbup:
    Kortdelning är inte "a walk in the park" och det ingår liksom i paketet
    Men för att svara på din fråga så är det så att de DM500 som du köper numer är kloner och de har en MAC adress på nätverkskortet som börjar på 00:09:34: och kan därmed inte beröras av den Timebomb som är känd i alla fall.

    Skall man kortdela i hemmet så är det absolut enklaste sättet att använda Ccam som server och klient, detta tror jag dock inte fungerar på de senaste Viasatkorten i och med att de kräver BoxID för att funka i dreambox.

    Det finns tonvis med av information som är högst upp i cardsharingdelen på forumet, läs igen och testa. Kör du fast så är det bara att fråga i den tråden.

    Men jag förstår att det kan kännas som ett stort trappsteg att kliva över innan man fattat hur detta fungerar, men det är så det är och så det måste vara.

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    atomized har skrivit en utmärkt nybörjarguide. Börja att läsa den så klarnar det mesta.
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23640

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss