Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Blåsa om standardlådor med nytt OS (t ex dilog dt-355)

  1. #1

    Blåsa om standardlådor med nytt OS (t ex dilog dt-355)

    Hej!

    Mest nyfiken fråga. Man ser ju många boxar därute som är baserade på samma CPU-modeller fram och tillbaka, t ex dilog dt 355 har ju IBM 39STB02500 som CPU. Exempel på andra lådor med samma är http://www.centaury.com.cn/products-X-6000.htm

    Måhända ett långskott men vad är det som hindrar att man kokar ihop ett eget FW/moddar lite i befintligt? Kikar man lite i firmwarefilerna ser man indikationer på ex ELF och något med "cut_srec.img", så det verkar ju vara lite *nix-baserade grejer. (ung som när man nätbootar eller CF-bootar OS)

    Är det så att det är krypterade bootmiljöer på dom här rackarna att det är det som sätter gränser, eller skulle det funka att tacka in exempelvis en dreamboximage för samma CPU (om det nu skulle finnas) och köra den?

    Jag har ingen insikt i denna världen, ville bara få klart för mig vilka delar som styr sånt här. Hade varit kul att kunna trycka in något eget.


  2. #2
    Ska nog inte vara omöjligt.

    Körde själv in en Firmare från Strong STR8000 i en Nokia 9302 för en herrans massa år sedan.

    Inte för jag tror det var en "orginal" firmware utan var säkert moddad på ett eller annat sätt.

    //know

Liknande ämnen

  1. Dilog Dt-358
    Av sodertalje i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 00:42
  2. Dilog 550, filformatet HAV
    Av olsann i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 16:02
  3. Dilog DT-355
    Av jolt i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 09:34
  4. Dilog 550
    Av ynot i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 10:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss