Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Får inte dreamboxen att fungera

  1. #1

    Får inte dreamboxen att fungera

    Hej,

    Jag är alldeles ny med dreambox och kan inte mycket om den. Jag har fått ta över en drembox från en kompis, hos honom fungerade de felfritt med cardsharing. Det skulle bara vara att plugga in den för mig. Jag har comhem både för internet och tv. Till internet har jag ett comhem modem som också är en trådlös router. Det är den senaste som man får när man har 100/10 mbit. Jag har kopplat in dreamboxen DM600 med en nätverkssladd till routern och antennsladd från jacket i väggen. När jag sedan startar den så säger den att den inte kan hitta kanalen. Jag har väldigt dålig kunskap om dreambox och har därför svårt att göra någon felsök. Jag har kollat inställningarna i dreamboxen och testat den mot nätverket och den säger att det är ok. jag har även stängt av all säkerhet i routern så att inte den ska blocka dreamboxen. Jag är väldigt tacksam om det är någon som känner igen problemet, antar att det måste vara något med routern då dreamboxen tidigare har fungerat felfritt när den varit inkopplad direkt i väggen med en nätverkssladd.

    Tacksam för all hjälp jag kan få.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Läs reglerna, speciellt denna.§10. Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet.

Liknande ämnen

  1. Dreamboxen spelar inte in..
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 11:45
  2. får inte stream att fungera
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 17:34
  3. Jag får inte min programmerare att fungera
    Av tony_soprano i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss