Visa resultat för omröstning: Hur mycket gillar du ComHem?

Antal röster
27. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jättemycket!

    2 7.41%
  • Lite grand!

    5 18.52%
  • Tveksam!

    4 14.81%
  • Vad då GILLAR?!

    16 59.26%
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan man låsa upp min Humax HD PVR-1000C till att fungera även med min flickväns kort?

  1. #1

    Unhappy Kan man låsa upp min Humax HD PVR-1000C till att fungera även med min flickväns kort?

    Hej! Jag har just blivit kund hos ComHem och hoppat på deras TV Large + Discovery HD Showcase. Passade på att skaffa Humax HD PVR-1000C. Den fungerade jättebra första veckan, då jag hade ALLA ComHem-kanaler och då spelade jag in en massa filmer så den blev fylld till 100% (just efter att sista filmen var slut, tog hårddisken slut).:thumbup:

    Men...:errf:
    ...nu går det bara att titta på ComHem-kanalerna i Humax:en med MITT kort (enligt ComHems kundtjänst). Min flickvän har ComHem TV Small med Säsongskortet men tyvärr är PVR:en låst till mitt kort, för det enda som visas på TV:n med hennes kort insatt i PVR:en är "Laddar konfigarationsdata. Vänta." (Dock funkar hennes kort insatt i CA-modulen i min Panasonic 42" plasma (TX-PF42S10) men den kan ju inte spela in programmen. Dessutom verkar inte Canal+ Sport HD & Film HD funka, antingen pga att det inte är en CA+ modul eller att HD-kanalerna inte ingår i hennes TV Small.)

    Lång utläggning till en kort fråga::shifty:
    Går det att få min HD-PVR att även fungera med hennes kort (typ ch*ppning)?

    MVH / Micke P.

  2. #2

  3. #3
    Det går inte att ha boxen mellan 2 kundbilder utan varje gån ni ska växla kortet får ni ringa in till comhem och skicka ut ny pairing, alternativet är isåfall att en av er överlåter abonnemanget till den andra så är problemet löst + att ni får ett nytt kort med ny frivisning

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Går det att ha säsongskortet utan att ha canal+?

  5. #5
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Nej. Förmodligen eftersom vissa matcher går på Canal+ Sport.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Går det att ha säsongskortet utan att ha canal+?
    http://www.comhem.se/comhem/tv/abonn...4/-/index.html
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?
    Av FredrikLivendahl i forum Canal Digital
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 10:29
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:26
  3. Humax CXHD-1000c HD
    Av Freelock i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 21:22
  4. Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?
    Av berra123 i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 16:41
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss