Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köpa Boxerbox?

  1. #1

    Köpa Boxerbox?

    Hej!

    Jag ska skaffa Boxer och undrar helt enkelt vilken box man ska köpa. De boxar jag har kollat på är:

    NOKIA 212T
    THOMSON DTI353TH
    SAGEM ITD5510

    Några tips?

    Tack på förhand!
    /Per

  2. #2
    Jag har en 212T som jag är relativt nöjd med och det är väl den som får mest lovord i media och på nätet. Den har dock kanske fått lite oförtjänt bra rykte. Läste lite klagomål på fjärren, menysystemet och att den låser sig stup i kvarten.

    Jag har inte haft några problem med låsningar. Men fjärren är inte lika bra som på min Sagembox (för kabel-tv) och den gamla nokiaboxen. Och det krävs lite för många knapptryckningar för att komma dit man vill i menyerna som dessutom känns lite röriga.

    Däremot är mottagningen mycket bra. Jag använder den ute i sommarstugan där förhållandena är minst sagt bedrövliga (när det gäller tv-mottagning alltså ;-) ). Den förra boxen jag hade (gamla nokian) fungerade bara ibland. 212:an funkar nästan alltid.

    Den har snabbare kanalbyten än både min gamla boxerbox och kabel-tv boxen.

    De har valt en lite ovanlig font för text-tv:n och textremsorna. Känns lite ovant men den är faktiskt mer lättläst än på andra burkar.

    Designen är lite både och. Den ser häftig ut vid första anblicken men efter att ha haft den några månader så känns den lite ful. Å andra sidan är den mindre än andra boxar och är därför relativt lättplacerad (så länge man inte vill ställa något ovanpå).

    Vad gäller piratkort så är det funcard med slipstreamfiler det som gäller. Det går att få snurr på ett guldkort, men det kräver en dyr ca-modul. Silver och greencard ska också fungera men med en hel del låsningar och andra problem.

    Det var vad jag har att komma med. Jag skulle nog, utan att ha provat den, välja Sagemboxen i stället. Lite billigare, troligen bättre fjärr och jag tror mig ha läst här någonstans att den funkar med guldkort. :smile:

  3. #3

    köpa boxer

    Jag kan rekommendera SAGEM ITD5510. Jag vill nästan påstå att det är en av de bästa. Fungerar utmärkt med GK, Funcard osv!

    Mvh!
    hakan_Västerås

  4. #4
    Jag håller med föregående talare.
    Jag har en Sagem ITD 5510 och jag tycker att den rockar.
    Det var lätt att komma igång, menyerna kräver inget större funderande för att förstå.
    Boxen har dessutom en digital utgång.
    Om du tycker att den är ful eller liknande välj då Thomson.
    Nokia har fått ett välförtjänt dåligt ryckte. Den trilskas med piratkort och vissa mottagare med en gamal programvara vi hänger sig.

  5. #5
    chipwreck
    Gäst
    Hejhopp!

    Vilka säljer boxerboxar utan abb?
    Hittar inget vettigt med sökfunktionen...


    / Chipwreck

  6. #6
    www.fyndborsen.se säljer både Nokia, Sagem och Thomson boxarna utan abbonemang. När jag köpte min 212:a så var de klart billigast. Vet inte hur de ligger till nu men troligen är de fortfarande bland de billigaste.

  7. #7

    En mycket bra Boxer dekoder!

    Kan bara intyga att Sagem IDT5510 är en kanon bra dekoder den är
    idensisk med IDT4410 bara en upphulkning av lådan och så är modemet
    borttaget, har testat denna dekoder på dom flesta kort som finns på
    marknaden och den sväljer allt man stoppar i den. :wink: :wink:

    Har köpt min hos dessa i Göteborg och kompliterar man med Triax UFO
    antennen så blir de helt suveränt bra bild också:

    http://www.almsat.com/

    :lol: :wink: :lol: 8)
    //Rogga.

Liknande ämnen

  1. Köpa ny tv
    Av rottweiler i forum TV
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 21:22
  2. Dax att köpa?
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 19:04
  3. vad ska man köpa?
    Av bonum i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 11:28
  4. [LÖST] Comhemsagem som boxerbox?
    Av moneymaker i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 08:45
  5. [LÖST] Köpa box!!
    Av puppa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-11, 10:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss