Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur får jag in gratiskanalerna?

  1. #1

    Hur får jag in gratiskanalerna?

    Jag har en Thomson DSI 35 TH där jag sagt upp abonnemanget på både Viasat och CanalDigital efter att ha valt att nöja mig med CD:s utbud över en HD-box.

    Nu undrar jag om det går att använda denna Thomsonbox att koppla till parabolen för att kunna ta in gratiskanalerna SVT1, SVT2, TV4, och TV 6 på en annan TV.

    Jag har försökt koppla in den, men får bara besked att det är kodade kanaler som jag inte har rätt att titta på.
    Finns det något sätt att få boxen att visa gratiskanalerna?

    Parabolen är konfigurerad för att kunna användas till 3 TV-apparater och alla kablar är dragna.

    Jag har ingen "vanlig" antenn, annars hade det förstås varit ett alternativ för att se de marksända kanalerna.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    1 2 4 6 sänds väl inte fritt via satellit? Är väl bara typ god channel o bbc o några mer "icke svenska"

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    300
    Tackad
    32 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zirkon Visa inlägg
    Jag har en Thomson DSI 35 TH där jag sagt upp abonnemanget på både Viasat och CanalDigital efter att ha valt att nöja mig med CD:s utbud över en HD-box.

    Nu undrar jag om det går att använda denna Thomsonbox att koppla till parabolen för att kunna ta in gratiskanalerna SVT1, SVT2, TV4, och TV 6 på en annan TV.

    Jag har försökt koppla in den, men får bara besked att det är kodade kanaler som jag inte har rätt att titta på.
    Finns det något sätt att få boxen att visa gratiskanalerna?

    Parabolen är konfigurerad för att kunna användas till 3 TV-apparater och alla kablar är dragna.

    Jag har ingen "vanlig" antenn, annars hade det förstås varit ett alternativ för att se de marksända kanalerna.
    Ring Viasat och uppge box-id så drar dom igång det, men 6:an ingår numera inte i frikanal-paketet

  4. #4
    razorx
    Gäst
    DU får ringa supporten och be att få ett depositionskort för dom fria kanalerna. Tror det kostar ca 900kr som du får tillbaka när du inte behöver kortet längre.

  5. #5
    prova ring (du måste uppge ditt box id)

    Är du redan Viasatkund kan du kontakta kundservicet på 08-52 20 00 00. Nya kunder hänvisar vi till 0200-219 219 för beställning.
    så har det varit tidigare,att man får SVT1, SVT2, TV4 gratis utan kostnad och kort

    tillägg tv4 ingår inte längre endast svt kanaler

    mvh
    t

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Viasat: ~35 kronor per månad.
    Canal Digital: Depositionskort som kostar runt 800 kronor.

    Ring deras kundtjänst och kolla vilka kanaler du får. I sina vanliga paket delar de kanaler med varandra. Denna kostsamma investering bjuder de inte på om du inte betalar som vanligt folk.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  7. #7
    Tack för bra svar!
    En annan fundering jag har: Min Thomson har ju även plats för ytterligare ett kort med en CA.modul.
    Skulle jag kunna använda den andra platsen med motsvarande typ av depositionskort för Canal Digital?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Det beror helt på mjukvaran i maskinen. Viasat blir kåta av att begränsa mjukvara på alla tänkbara vis.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

Liknande ämnen

  1. De nordiska gratiskanalerna...
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 19:51
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 14:21
  3. Varför funkar inte gratiskanalerna
    Av ivan50 i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 07:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss