Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Konvertera inspelade tvprogram för att kunna se i datorn?

  1. #1

    Exclamation Konvertera inspelade tvprogram för att kunna se i datorn?

    Är det någon i detta avlånga land som har svaret på min undran? Jag har haft en Samsung DCB-P770Z box (ComHem) som har slutat fungera. Jag har plockat ut hårddisken i den och kopplat till datorn, tänkte se om det gick att titta på de inspelade program som finns kvar på hårddisken.
    Men det är inga filer jag känner till, och det är fler än en fil till resp program dessutom.
    Finns det någon som vet om man kan konvertera dessa så man kan se på programmen i datorn? Eller finns det kanske något dataprogram som klarar av att hantera dessa filer?

    Vore evigt tacksam om någon vet något om detta.

    Mvh Pär

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Filerna är förmodligen krypterade, då ComSkit spelar in krypterat & det krävs ett kort för att lösa upp koden. Men du ska kunna läsa filerna mha. linux.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Filerna är krypterade. Det är inte ComSkit som spelar in krypterat utan ComSkits digitalboxar. Om nu filerna inte är krypterade kan du spela filerna i Windows, Mac OS eller Unix med valfri mediaspelare...

    En Dreambox eller annan smart Linux-box spelar in ComSkit utbudet okrypterat.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @matkoh vad menar du med att man ska kunna läsa filerna mha linux?

    Det är väl inte enklare att läsa dom i linux än något annat valfritt OS?
    Det gäller ju att förstå hur det är inspelat och utifrån det välja rätt tillvägagångssätt.

    Att alltid komma med påståendet att linux löser alla problem utan att visa hur hjälper inte någon.
    Det visar bara att du inte förstår/vet vad du pratar om.

    Kom däremot gärna med en utförlig beskrivning hur man ska kunna lösa det med linux eller något annat OS...

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det jag menar är att Linux klarar förmodligen av att läsa filsystemet på disken, då linux har stöd för ett otal filsystem (vilket inte Bill har). Men filerna är fortfarande krypterade, så det går ändå inte att se inspelningarna, men du kan (förmodligen) läsa filerna.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @matkoh

    Om du läser vad trådskaparen skrev så framgår det att han kan SE filerna på hårddisken med det OS han för närvarande använder.

    Den han vill är att kunna titta på de inspelade filmerna som är krypterade.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Är filerna krypterade så är det med största sannolikhet kört. Är de bara i ett filformat som inte är särskilt vanligt så kan du prova med denna programvara.

    http://www.haenlein-software.com/

    En editor för inspelade filer från digitalboxar. Just din samsung var inte med över testade boxar men varför inte prova. Tyvärr så har de precis släppt en ny hemsida och den finns bara på tyska idag men programvaran finns på engelska.

    Jag har använt denna programvara för att läsa av ett flertal boxar under åren och den fungerar bra.

  8. #8

    Smile

    Jag kan som sagt se filerna på disken, men inte spela upp dom. Jag använder Windows 7 själv.

    Tack för tipset om programvaran Paddy, kanske är enda chansen om ingen annan har någon annan lösning.

    Tack!!

Liknande ämnen

  1. DM800 Kan ej spela upp inspelade program
    Av fantomen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 21:15
  2. Inspelade filmer försvinner
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:55
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 15:17
  4. Problem med inspelade filmer och CIFS
    Av pyttsen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 05:17
  5. Koda om inspelade tv-program med 500T
    Av moonshine i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss