Efter att ha fått ordning på ljudspåren, var det dags för nästa fenomen.Dessvärre mycket iriterande än första. När jag tittar varierar dock mellan 5-30 min så fryser plötsligt bilden och det står tuning misslyckades finns ingen signal alls!!! försöker jag ändra kanal är det bara svart. Får typ stänga av boxen en stund för att signalen skall komma tillbaks inte ens det hjälper alltid,signalen kommer tillbaks när man minst anar. Ska tilläggas att kör med motor diseq 1.2 och ej switch.

Händer som sagt med jämna mellanrum på alla kanaler å satelliter med intervaller 5-30min har haft boxen i 2 veckor DM 800 kör image nyaste LT Sixt och fungerat bra tills nu. Signalen är mycket bra när det väl funkar på alla kanaler Thor/viasat ca 16-18 Db snr 96-100 funderar på om det kan vara värmeproblem? kylningen dålig? har satt in en HDD, kanske den påverkar något? problemet kom nämlingen efter jag satte in HDD.
Pratade med satvision och dem sa att det inte beror på HDD Han tyckte jag skulle prova Gemeni 5.1 jag tror dock att det inte löser problemet.

Tacksam för tips å förslag.