Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem

  1. #1

    Problem

    Har haft ett fungerade system i många år med 2st LNB thor o sirius. Bytte idag till nya LNB med 2st utgångar och koppla in en diseqc switch till för att kunna få en dreambox till. Nu funkar inget, var extremt försiktig att parabolen inte skulle fara ur läge. Har bara SNR ligger på ca 45% på båda och BER ligger på ca 512, vad kan vara galet? testade även att byta plats på sateliterna i satellite configuration menyn vilket resulterade att alla kanalerna är borta i mina banquetter

  2. #2
    razorx
    Gäst
    45 är nog tillochmed lite för lågt. BitError ska vara lågt helst 0

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av V10 Visa inlägg
    Har haft ett fungerade system i många år med 2st LNB thor o sirius. Bytte idag till nya LNB med 2st utgångar och koppla in en diseqc switch till för att kunna få en dreambox till. Nu funkar inget, var extremt försiktig att parabolen inte skulle fara ur läge. Har bara SNR ligger på ca 45% på båda och BER ligger på ca 512, vad kan vara galet? testade även att byta plats på sateliterna i satellite configuration menyn vilket resulterade att alla kanalerna är borta i mina banquetter
    Förmodligen ligger problemet i diseqcen , har för mig att dreamboxar har problem med dom som är "hiiso".

    Prova en från biltema

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag tror mer på att du "snurrat" på lnb:na. testa och vrid lite med- eller moturs för att se om det hjälper.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Eller skalat kablar lite oförsiktigt? Minsta lilla kontakt mellan jord och ledare i koaxialkabeln/f-kontakten är förödande

  6. #6
    Okej, skall testa att snurra lite på lnb:na, har dom nu monterade så att lnb:na är i mitten i hållaren. spelar det nån roll eftersom vinkeln ändras ju om man skjuter dom lite fram eller bak i hållaren? Om jag lyckas få bild skall man ha samma IP adress i den andra dreamboxen å eller skall man ha en annan?

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av V10 Visa inlägg
    Okej, skall testa att snurra lite på lnb:na, har dom nu monterade så att lnb:na är i mitten i hållaren. spelar det nån roll eftersom vinkeln ändras ju om man skjuter dom lite fram eller bak i hållaren? Om jag lyckas få bild skall man ha samma IP adress i den andra dreamboxen å eller skall man ha en annan?
    Kan bli svårt att få det att funka med 2 identiska ipadresser...

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger

    Du får se IP som olika addresser

    Hej !

    Har du ingen router som kan ge dina 2 drömmar IP addresser via DHCP ?

    Hur som helst har den första boxen fått IP 192.168.1.10 så ge den andra boxen 192.168.1.20 dvs ändra bara på dom sista 2 siffrorna... Enklaste sättet utan vi skall behöva förklara "ihjäl" oss.

    Lycka till :thumbup:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss